شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

اختصاص ۱۰۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر رئیس جمهور به البرز

87
0

«مجتبی عبداللهی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سفر رئیس جمهور و هیات  دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه ای با اعتباری حدود ۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: البته از رئیس جمهور محترم درخواست کردیم که در آینده نزدیک بار دیگر البرز را مقصد سفر خود قرار دهند.
عبداللهی گفت: همچنین پیشنهاد ارتقا  سه شهر کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان نیز مطرح شد که مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت دراین زمینه دستور ویژه صادر کردند.
وی افزود: در سفر رئیس جمهور با اختصاص ۲۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات و ۶۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ها برای پیشبرد پروژه ها  موافقت شد.

استاندار البرز گفت: در این سفر  برای ۵۴ طرح در بخش زیربنایی استان ۶ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و بانک ها مصوب شد.
عبداللهی بیان داشت: در بخش صنعت و معدن نیز ۶ توافق با اعتباری حدود ۱۵۵ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات  صورت گرفت.
وی افزود: در حوزه فرهنگی و آموزشی و ورزشی نیز ۳۹ توافق با اعتباری حدود یک هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان و در بخش رفاهی و اجتماعی ۱۶ توافق با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان و ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد.
استاندار البرز گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۳ توافق با اعتباری بیش از ۷۵۵ میلیارد تومان و در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۲۹ توافق با اعتباری حدود ۷۳۸ میلیارد تومان انجام شد.
وی افزود: در حوزه اشتغال چهار  توافق با اعتباری حدود ۳۴۰ میلیارد تومان و تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و در حوزه های امنیتی، انتظامی و قضایی نیز ۹ توافق با اعتبار ۲۵۱ میلیارد تومان صورت پذیرفت.
عبداللهی گفت: در مجموع نیز سرمایه گذاری و مشارکت بانک ها طی ۲ توافق به ۲۲ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان مورد موافقت قرار گرفت.
وی در پایان ضمن قدردانی از حضور رئیس جمهور ،اعضای هیات دولت و مجموعه دست اندرکاران میزبانی از این سفر ارزشمند، افزود: از ابتدای مسوولیتم در استان البز ضمن احصا نیازهای استان در راستای رفع مشکلات و کمبودها مصمم بودم و با اتحاد و انسجام مجموعه مسوولان استان به صورت شبانه روزی برای ارتقا جایگاه استان در حوزه های مختلف تلاش کردیم.
استاندار البرز افزود: اکنون با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، انگیزه مضاعفی یافتیم و برای ارتقا زیرساخت ها و بهبود شرایط و تقویت رفاه مردم بی وقفه برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد.

رئیس جمهور و هیات دولت ۱۸ فروردین ماه  جاری میهمان مردم استان البرز بودند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.