شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

خطیب زاده: دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان مثبت بود

75
0

سخنگوی وزارت امور خارجه با گرامیداشت فرا رسیدن روز قدس و قرائت بیانیه وزارت امور خارجه در این ارتباط به زبان عربی، گفت‌وگوهای روز پنجشنبه در بغداد بین ایران و عربستان را جدی، مثبت و رو به جلو عنوان کرد.

دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان مثبت و رو به جلو

خطیب‌زاده درباره دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان هم خاطرنشان کرد: گفت‌وگوهای ایران و عربستان دور در بغداد با تلاش‌هایی که دولت عراق انجام داده بود و تمهیدات و مساعدت‌های دولت عمان در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار و گفت‌وگوها رو به جلو و مثبت بود. چارچوب‌هایی که از ابتدا پیش بینی شده بود مورد بررسی قرار گرفت و گفت‌وگوها جدی بود و اگر به سطح سیاسی ارتقا پیدا کند شاهد پیشرفت‌ها در چارچوب مذاکرات خواهیم بود. هنوز در نقطه دیدار وزرای خارجه نخواهیم بود.

احتمال اعزام ۴۰ هزار نفر به حج

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مذاکرات ایران و عربستان هم خاطرنشان کرد: ما در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای با هیأت اعزامی عربستان گفت‌وگوهایی انجام دادیم و ان‌شاءالله حج برگزار می‌شود و گفت‌وگوها حاکی از این است که شاید نزدیک به ۴۰ هزار نفر اعزام خواهند شد و موضوعات دیگری در دستورکار بوده که در حال انجام است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره تغییر سفرا گفت: حدود ۴۰ نفر از سفرا در لیست تغییر هستند و جانشین‌ها مشخص شدند و پروسه‌های اداری در حال انجام است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حق آبه هیرمند خاطرنشان کرد: حق‌ آبه قراردادی بین ایران و افغانستان است که از سال‌ها پیش وجود داشته و ایران تلاش می کند نکات اختلافی را از طریق مرضی الطرفین حل کند و کمیساران آب با هم دیدارهایی داشته‌اند و برخی اقدامات ناکافی از سوی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان انجام شده است.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.