شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

چرا روز قدس راهپیمایی می‌کنیم؟

76
0

توجه به آرمان فلسطین که یکی از نشانه‌های تبلوریافته آن، حضور در راهپیمایی روز قدس است، حکایت از تقابل جبهه اسلام با جبهه استکبار دارد. حضور در این مراسم یعنی مبارزه مستقیم با استعمار و صهیونیسم.

«آرمان قدس» و «مسأله فلسطین» از جدی‌ترین اهداف جمهوری اسلامی و انقلاب در باب روابط بین‌الملل و همچنین جهان اسلام است. نپذیرفتن اسرائیل و تقابل با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر از پیش از انقلاب تا به حال به عنوان یک مؤلفه اساسی و ذاتی برای نهضت اسلامی به شمار می‌آید که رهبران آن همواره نسبت بدین مسأله هشدار داده‌اند.

فلسطین محل و نقطه تقابل جبهه اسلام و مستضعفین در برابر استکبار است، حضرت امام خمینی نیز در پیام روز قدس، این تاریخ را «روز تقابل جبهه مستضعفین در برابر جبهه مستکبرین» تعریف می‌کنند. به تعبیری، فلسطین خط مقدمی است برای تمام آن آرمان‌های انقلاب اسلامی در مورد تقابل با غرب  و استعمار صهیونیسم جهانی و همچنین دریچه‌ای برای طرح روایت خود در جهان، به همین علت دائماً در ادبیات امام خمینی شاهد این هستیم که از موضوع فلسطین با عنوان محلِ جنگ اسلام و استکبار بیان می‌شود. 

نمونه‌ای از توجه انقلاب اسلامی به مسأله فلسطین، نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان از سوی امام خمینی(ره) به نام روز قدس است که مخاطبان خبرگزاری فارس هم با ثبت کمپینی با عنوان «حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم فلسطین» خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال شده‌اند.

فلسطین کشور اسلامی است و با اشغال توسط بیگانگان خاک اسلام غصب شده و مسلمین به اسارت رفته‌اند و این روند، یک روند استمراری است که انقلاب اسلامی، به عنوان یک جریانِ پیرو اسلام وظیفه‌اش حمایت از آن خاک و اهالی آن است. ایرانِ اسلامی باید از مقدساتش در خاک فلسطین حمایت کند و چیزی کم نگذارد. در وهله بعدی باید آرمان فلسطین را همانطور که رهبری اشاره کردند، یک موضوع انسانی بدانیم، فارغ از دین و ایدئولوژی سیاسی، مردم و انسان‌هایی بیگناه درحال غارت شدن از سوی صهیونیست‌ها هستند. گویی هرکس که دم از انسانیت و اخلاق می‌زند ناگزیر به حمایت از فلسطین است. 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.