شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

قدرت روزافزون مقاومت ثمره آینده‌نگری حضرت امام(ره) با اعلام روز قدس است

86
0

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حمایت از فلسطین براساس مبانی قرآنی و دستورات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است، گفت: به یاری خدا و به برکت توجه ویژه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مسئله آزادی قدس و آرمان فلسطین می‌بینیم که سال به سال محور مقاومت قوی‌تر شده و جبهه کفر و صهیونیسم به ضعف گراییده شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مبانی دینی حمایت از فلسطین و اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: درباره روز قدس باید گفت آیات قرآن بر دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم تأکید دارند و در سخنان معصومان از جمله شهید رمضان، امام علی(ع)، آمده که ایشان به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وصیت کردند که «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا».

 

وی افزود: من به یاد دارم در ایام حج عمره در سالهای دهه ۷۰ و ۸۰ برخی افراد از غزه برای دریافت کمک، خصوصا در بعثه مقام معظم رهبری، می‌آمدند و برای نمونه فردی پدر یک خانواده بود و عکس خانه خود را قبل از تخریب توسط صهیونیست‌ها و زندگی در چادر پس از تخریب آورده بود و درخواست کمک از ما داشت. در اینجا انتظار دین از مؤمنان این است که به دستورات دین در خصوص حمایت از مظلومان عمل کنند و این خواسته پیامبر(ص) هم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب اظهار کرد: اگر مؤمنین و مسلمانان به تعبیر امام خمینی(ره) به وظایف خود عمل می کردند اصلا جایی برای بروز و ظهور ظالمان و ستمکاران وجود نداشت اما مشکل اساسی این است که هر یک از ما در این زمینه به آن وظیفه اصلی خود عمل نکردیم. در حالی که براساس سخن امام علی(ع) وظیفه ما این است که نسبت به ظالم خشم داشته باشیم و کمک کار و یار مظلوم باشیم.

 

 

اشغالگری و ستم؛ ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ابراز امیدواری نسبت به بیدار شدن مسلمانان از خواب غفلت، گفت: شاید همین خواب غفلت باعث شده که برخی از دولتمردان عربی رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند اما آنها باید بدانند رژیم صهیونیستی قطعاً در آینده همه کسانی را که امروز به او دست دوستی داده‌اند زمین‌گیر می‌کند، کما اینکه قبل از این کسانی را که قطعاتی از زمین خود را به او فروختند، نه فقط خانه آنها را بلکه خانه دیگران را هم گرفت و آنها را آواره کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تأکید کرد: در ذات رژیم صهیونیستی تنها چیزی که وجود ندارد همین تعهد، وفای به عهد و انسانیت است و سراسر ماهیت این رژیم، اشغالگری، ظلم، ستم، اجحاف و پایمال کردن حق دیگران است.

 

اگر روز قدس نبود...

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب درباره تأثیر نامگذاری روز جهانی قدس در قدرت امروز مقاومت و تضعیف و افول رژیم صهیونیستی گفت: عمده فشارهایی که استکبار جهانی به جمهوری اسلامی وارد می‌کند به خاطر این است که ایران اسلامی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و علاوه بر این عدم به رسمیت شناختن، آرزوی نابودی این رژیم جعلی ستم پیشه را دارد و لذا آنها با تمام وجود مقابل ایران اسلامی ایستادند اما به یاری خدا و به برکت توجه ویژه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مسئله آزادی قدس و آرمان فلسطین می‌بینیم که سال به سال محور مقاومت قوی‌تر شده و جبهه کفر و صهیونیسم به ضعف گراییده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درپایان بیان کرد: در حقیقت این مسئله ریشه در همین نامگذاری روز قدس از سوی امام(ره) دارد و واقعا اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد شاید صهیونیست‌ها موفق شده بودند اهداف نامشروع و ظالمانه خود را در سایه فراموش شدن فلسطین در ذهن امت‌های اسلامی محقق کنند و دیگر هیچ اسم و اثری از فلسطین باقی نگذارند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.