جمعه 04 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

همایش متمرکز یاوران حجاج البرزی برگزار شد

148
0

همایش  یاوران حج تمتع سال جاری با همت بعثه مقام معظم رهبری و حج وزیارت البرز  امروز سه شنبه سوم خرداد1401 از ساعت 15 الی 18 در سالن آمفی تئاتر حج و زیارت استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اجلالی ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به شرکت کنندگان ، در مورد اهمیت حج از نگاه پیامبر و معصومین مطالبی را بیان کرد و فرصت خدمتگزاری به سایر حجاج را فرصتی بزرگ برای یاوران حجاج توصیف کرد. 

ایشان سفرحج را یک هدیه الهی دانست و از یاوران حجاج خواست خدمت خالصانه و با اخلاق نیکو را سرلوحه خدمت به زائران قراردهند و بدانند که خدمت به حاجی خدمت به میهمان خداست.

سپس محمدحسن سامعی مدیرحج وزیارت البرز نیز ضمن عرض خیر مقدم و تبریک انتخاب حضار در سمت خدمتگزار ی حجاج بیت الله الحرام، در این همایش پیرامون ارکان و ساختار کاروانهای حج برای یاوران حجاج مطالبی را بیان کرد. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیمی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران برنامه های فرهنگی موسم حج را برای یاوران حجاج تبیین کرد. ایشان حضور یاوران حجاج را درکنار روحانی و مدیر خدمتی بزرگ به حجاج دانست و افزود یاوران حجاج با توجه به توانمندیهایشان می توانند درسراسر مراسم حج در مکه و مشعر و منا و عرفات راهنمای حجاج باشند و به زائران یادآور شوند که سفر حج سفر به سوی خداست، آن را با دنیا آلوده نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیمی گفت: در بقیع علاوه بر مرقد نورانی چهارامام بزرگوار ما، مرقد شخصیتهای بزرگی چون فاطمه بنت اسد مادر حضرت امیرالمومنین (ع) ، عمه ها و همسران پیامبر و ...وجود دارد.

این همایش با برگزاری کلاس امداد و نجات توسط یکی از مدرسین هلال احمر به پایان رسید.

شایان ذکراست یاوران حجاج براساس هر12زائر یک نفر از میان زائران کاروانها شناسایی و به طورداوطلبانه طبق برنامه ای که پیش بینی شده به یاری دیگر زائران می پردازند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.