پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

بازگشایی مرزهای زمینی عتبات عالیات منوط به مجوزمسئولان عراقی/آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام روزانه 5 هزار نفر از مبادی زمینی

173
0

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرزهای زمینی برای اعزام زائران ایرانی بدون روادید به عراق همچنان بسته است، گفت: در صورت موافقت و صدور مجوز مسئولان عراقی، آمادگی برای اعزام روزانه 5 هزار نفر وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام و المسلمین صحبت الله رحمانی درباره مطرح شدن خبرهایی مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی سفر به عتبات عالیات گفت: از دو سال قبل که همه گیری کرونا صورت گرفته بود، مرزهای زمینی به دلیل موضوعات بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا به روی زائران عتبات عالیات بسته شد.

وی افزود: بعد از کاهش همه گیری کرونا و گسترش واکسیناسیون و با توجه به رایزنی مقامات دو کشور، سفر زائران بدون روادید و از طریق مرزهای هوایی میسر شد که طی ماههای گذشته تعداد زیادی از زائران هر دو کشور به صورت هوایی مبادرت به سفر کرده اند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرزهای زمینی برای عزیمت زائران به صورت بدون روادید همچنان علی رغم رایزنی های طرفین بازگشایی نشده است، گفت: یکی از مهمترین درخواست های دست اندرکاران حج و زیارت موضوع بازگشایی مرزهای زمینی برای اعزام زائران بصورت بدون روادید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: چندی قبل نیز با توجه به سفر رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه گفتگوهایی با مسئولان کشور عراق صورت گرفت که موضوع بازگشایی مرزهای زمینی با توجه به درخواست مکرر متقاضیان، از جمله مهمترین محور گفتگوها بوده که منتظر تصمیم دولت عراق در این رابطه هستیم.

حجت الاسلام رحمانی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان عراقی مجوزهای لازم برای تردد زائران به صورت زمینی و بدون روادید را صادر نمایند چراکه در صورت بازگشایی مرزهای زمینی تعداد بیشتری از متقاضیان به زیارت حضرت اباعبدالله(ع) و اعتاب مقدسه در عراق مشرف می شوند و بدنبال آن نیز مشتاقان بیشتری از کشور عراق به ایران برای زیارت عزیمت می کنند.

وی افزود: درصورت بازگشایی مرزهای زمینی ، آمادگی لازم برای اعزام و بازگشت زائران در کمال عزت، سلامت، کرامت و امنیت وجود دارد و تمامی دستورالعمل های بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد؛ آمادگی لازم برای اعزام حداقل روزانه 5 هزارنفر از مرزهای زمینی به کشور عراق وجود دارد که منتظر تصمیم نهایی مسئولان ذیربط هستیم.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به جلسه اخیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و مطرح شدن اعزام ها به صورت زمینی گفت: در جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین که با حضور معاون امنیتی وزیر و مسئولان و کمیته های ستاد مرکزی اربعین برگزار شد موضوع دیدار با مقامات عراقی برای بازگشایی مرزهای زمینی اشاره شد که همه دست اندرکاران ابراز امیدواری کردند که با مساعدت کشور میزبان این مهم هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی همچنین در پایان تاکید کرد: صورت بازگشایی مرزهای زمینی به عراق و اعزام زائران به عتبات عالیات، شاهد کاهش هزینه های این سفر خواهیم بود و تعداد بیشتری از آرزومندان به زیارت اعتاب مقدسه در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا مشرف می شوند؛سازمان حج و زیارت در این راستا و برای فراهم شدن شرایط زیارت آسان و ارزان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.     

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت