پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

جریان آرام و روان عملیات حج و ارائه خدمات به زائران در مدینه

81
0

مسؤول ستاد منطقه یک مدینه با اشاره به تمهیدات لازم برای هم‌افزایی و تعامل روزآمد مدیران مناطق مدینه برای بهبود ارائه خدماتبه زائران،‌ اظهار کرد: راهکارها و نقطه‌نظرات اجرایی و عملیاتی با همفکری مدیران مجموعه بررسی می‌شود و الحمدلله شاهد یک عملیات آرام و روان در ایام حج هستیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مدیریت عملیاتی امور حج و زیارت زائران در مدینه منوره در دو منطقه ساماندهی شده است. این مناطق در جنوب و غرب مسجدالنبی(ص) برنامه‌ریزی‌شده تا به حرم پیامبر(ص) و قبور بقیع نزدیک باشد. در غرب مسجدالنبی(ص) شش هتل و جنوب آن پنج هتل بزرگ اجاره شده است. برای بررسی نحوه تعامل میان این دو مناطق با ناصر حویزاوی، مسؤول ستاد منطقه یک مدینه منوره، گفت‌ وگو کردیم.

 

حویزاوی در این گفت‌ وگو ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای هم‌افزایی مناطق مدینه، بیان کرد: به منظور هم‌اندیشی و تعامل بیشتر میان ستادهای منطقه 1 و  2 مدینه، جلسات مشترکی با مدیران دو منطقه برگزار می کنیم و در این جلسات تذکرات و ملاحظات لازم بیان می‌شود و بعد مدیران نظرات خود را نسبت به فرایند ارائه خدمات عنوان می‌کنند.

 

وی افزود:‌ همچنین هفته‌ای دو بار با مدیران کاروان‌ها در هتل قصر اندلس جلسه برگزار می شود تا آنها نسبت به آخرین وضع و اخبار حضور در مدینه، زیارت دوره، نحوه ورود به مکه و خروج از مکه آگاه شوند. قطعاً در ارائه خدمات به زائران مشکلاتی در فراروی خود داریم که در تعامل با یکدیگر سعی می‌کنیم این مشکلات را حل‌ وفصل کنیم.

 

مسؤول ستاد منطقه یک مدینه منوره با اشاره به جریان اطلاع‌رسانی و هماهنگی در بین سایر بخش‌های مجموعه تصریح کرد: با تشکیل گروه‌های مختلف مانند مدیران منطقه‌ای 1 و 2،‌ گروه آشپزخانه و انباردارها سعی کردیم به شکل هرمی اطلاعات را در قالب تعامل دو سویه میان ستاد مرکزی مدینه و همکاران مجموعه ستاد منتقل کنیم. امیدواریم ان‌شاءالله با عنایت رسول گرامی اسلام(ص) و بهره‌گیری از حمایت همدیگر بتوانیم ایام خوبی را در خدمت زائران باشیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مشکل عمده‌ای در فرایند خدمات به وجود آمده است، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال فرایند خدمت‌گزاری خوب بوده است و مشکلی خاصی در این مدت نداشتیم. از روز جمعه نیز فرایند خروج گروه‌ها از مدینه منوره  و حرکت به سمت مکه مکرمه آغاز شده و خدمات لازم برای زائران در مسجد شجره ارائه می‌شود.

 

حویزی با اشاره به دستورالعمل‌های خاص کشور میزبان در خصوص استفاده از روضه رضوان و اقدامات صورت گرفته برای حضور زائران ایرانی  در این مکان شریف اظهار کرد: الحمدلله شاهد یک عملیات آرام و روان در ایام حج هستیم که جا دارد از زحمات و برنامه‌ریزی‌های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین آقای حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و همکارانشان تشکر کنیم که در فرصت زمانی کوتاه تمهیدات لازم برای اعزام زائران ایرانی را فراهم کردند.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت