پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

رفت و آمد زائران ایرانی در عربستان با اتوبوس‌های جدید +عکس

107
0

حمل و نقل درون شهری و برون شهری یکی از مهم‌ترین بخش های عملیات اجرایی حج تمتع است که در حج امسال سعی شده از بهترین و باکیفیت‌ترین اتوبوس‌ها استفاده شود.

در حج تمتع ۱۴۰۱ حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر از ایران در موسم حضور می یابند که اعزام این افراد از روز ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا روز سیزدهم تیر ماه ادامه می‌یابد.

در همین راستا دست اندرکاران حج و زیارت چند روز قبل از شروع عملیات حج، علیرغم اعلام دیرهنگام عربستان، به سرعت و بعد از دریافت روادید عازم کشور میزبان شدند و شرایط لازم اعم از اسکان، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل و ... را فراهم آوردند.

سازمان حج و زیارت سعی کرده از مطلوب‌ترین و مناسبت‌ترین خدمات در حوزه نقل درون و برون شهری بهره بگیرد تا دغدغه‌ای به جهت سلامت و امنیت سفر حجاج وجود نداشته باشد.

حمل و نقل برون شهری زائران را از فرودگاه به هتل‌های محل اسکان منتقل می‌کند و همچنین کار انتقال زائران از مدینه به مکه یا بالعکس را برعهده دارد؛ اما حمل و نقل درون شهری که در شهر مکه فعال است و به دلیل دور بودن هتل‌ها تا مسجدالحرام ایجاد شده است، زائران را از هتل به مسجدالحرام و بالعکس منتقل می‌کند. زیارت دوره و انتقال زائران به عرفات و منا نیز از دیگر وظایف واحد حمل و نقل است.

حمل و نقل درون شهری در مدینه منوره فعالیتی ندارد، چراکه هتل‌های مدینه در نزدیکی حرم قرار دارد و تنها چند دقیقه تا مسجدالنبی و بقیع فاصله دارد. اما هتل‌های مکه مکرمه فاصله زیادی تا حرم دارد بنابراین زائران باید از حمل و نقل درون شهری بهره بگیرند.

مدل تمام اتوبوس‌های حج تمتع امسال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت