چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

قربانی زائران ایرانی حج 1401 توسط 37 ذابح انجام می شود

86
0

جانشین مسئول طرح قربانی حجاج ایران در حج 1401 گفت: اجرای طرح قربانی زائران کشورمان با 37 ذابح ایرانی انجام می شود.

 

ابراهیم اسدالهی امروز شنبه (11 تیرماه) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج اظهار داشت: این افراد از ذابحین مجربی هستند که سال های قبل به ویژه سال 98 در طرح قربانی حجاج ایران حضور داشتند.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه سهمیه حجاج کشورمان نسبت به حج 98 کمتر از نصف شده است تعداد ذابحین نیز به حداقل ممکن رسیده است.

 

جانشین مسئول طرح قربانی حجاج ایران در حج 1401 درباره تامین دام برای اجرای این طرح گفت: بانک توسعه اسلامی زیر مجموعه سازمان همکاری اسلامی است و 21 سال است که جمهوری اسلامی ایران با این بانک در زمینه طرح قربانی حجاج همکاری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان این بانک از شرایط ذبح شرعی ما کاملا" شناخت و آگاهی دارند، افزود: بر همین اساس ما هر سال دام مورد استفاده در طرح را از این بانک تامین کرده ایم.

 

اسدالهی اظهار داشت: به همراه ناظر شرعی طرح قربانی حجاج از مزرعه دام در نظر گرفته شده برای طرح قربانی حجاج ایرانی دیدن کردیم و دام های خوبی برای قربانی حجاج ایرانی در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمانبندی امور مربوط به اجرای طرح قربانی حجاج در حال پیگیری است، گفت: در این راستا عوامل پرتلاش نقل درون شهری و امداد ستاد مکه نیز کمک می کنند.

 

جانشین مسئول طرح قربانی حجاج ایران در حج 1401 افزود: ذابحین روز نهم ذی الحجه در کشتارگاه مستقر می شوند و روز عید قربان هم کار خود را شروع می کنند.

 

وی ادامه داد: برای انجام این کار طی دستورالعملی پیش از اعزام حجاج وجوه قربانی از طریق کاروان ها دریافت و براساس منطقه و مجموعه سازماندهی شده و بر همین اساس در خطوط ذبح قرار داده ایم.

 

اسدالهی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه منعقد شده 42 خط توسط بانک توسعه اسلامی برای ذبح قربانی حجاح ایرانی پیش بینی شده است، افزود: برای هر خط حداکثر 920 و حداقل 850 راس دام در نظر گرفته شده است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس مذاکره انجام شده با بانک توسعه اسلامی چنانچه لازم باشد، یک خط دیگر برای اجرای طرح قربانی حجاج ایرانی در نظر گرفته خواهد شد.

 

جانشین مسئول طرح قربانی حجاج ایران در حج 1401 اظهار داشت: تاکنون بیش از 38 هزار نفر وجه قربانی خود را واریز کرده اند و طبق هماهنگی انجام شده با مرکز فناوری اطلاعات بانک توسعه اسلامی برای هریک از آنها کوپن الکترونیک صادر شده و از روز یکشنبه (فردا) به مناطق ارسال می شود تا در اختیار مدیران کاروان ها قرار گیرد.

 

وی افزود: کاروان هایی که برای قربانی قصد خرید کوپن داشته باشند می توانند با مراجعه به سامانه « حج کاروان » با پرداخت 2 میلیون و 100 هزار تو مان اقدام کنند.

 

اسدالهی درباره تردد نیروهای ستادی ، ذابحین و نمایندگان مجموعه ها به کشتارگاه که در سال های گذشته با مشکلاتی مواجه می شدند، گفت: بر اساس توافق انجام شده با بانک توسعه اسلامی کارت تردد این افراد توسط این بانک صادر خواهد شد تا مشکلی برای تردد آنها وجود نداشته باشد.

 

وی درباره ارسال گوشت های قربانی به کشورهای نیازمند نیز گفت: بر اساس یک فرآیند تعریف شده بانک توسعه اسلامی تمام گوشت های قربانی حجاج را به 29 کشور فقیر جهان ارسال می کند .

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.