جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

از سرگیری عمره مفرده از ۲۰ ذی‌الحجه/ تشرف زائران ایرانی به عمره همچنان ممنوع است

189
0

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با پذیرش زائر خارجی حج تمتع در سال جاری از سوی سعودی‌ها، امسال زودتر از سال‌های گذشته درهای مسجدالحرام به روی زائران عمره مفرده بسته شد و از ۲۵ ذی‌القعده زائران امکان تشرف به خانه خدا را نداشتند.

این تصمیم به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مسجدالحرام اتخاذ شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، فقط زائران ساکن مکه مکرمه در زمان‌های خاص امکان تشرف به مسجدالحرام و اقامه نمازهای جماعت در خانه خدا را در کنار زائران حج تمتع داشتند.

وزارت حج و عمره عربستان با پایان مناسک حج تمتع، ثبت‌نام از متقاضیان عمره مفرده را در دستور کار قرار داده و اعلام کرده است که عمره مفرده برای متقاضیان از ۲۰ ذی‌الحجه آغاز می‌شود.

همچنین از ماه محرم محدودیت‌ها برای پذیرش عمره‌گزاران خارجی لغو شده و همه مشتاقان زیارت خانه خدا از کشورهای مختلف می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

با این وجود، تشرف زائران ایرانی به مسجدالحرام برای شرکت در عمره مفرده همچنان برقرار نشده است و حدود ۶ میلیون ایرانی منتظر اخباری خوش برای برقراری این سفر معنوی هستند.

البته اکنون مسئولان حج و زیارت کشورمان و همچنین تیم کنسولی ایران در عربستان حضور دارند و حضور ایرانیان پس از ۲ سال تعطیلی حج در عربستان، در کنار تلاش عراق برای برقراری روابط سیاسی ایران و عربستان، می‌تواند نقطه روشنی در برقراری عمره مفرده برای ایرانیان باشد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت