شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

فارس من| آمادگی کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین برای معتبر بودن گذرنامه زائران تا یک ماه قبل از انقضاء

83
0

دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه در حال حاضر گذرنامه هایی که 6 ماه به انقضای آنها باقی مانده باید تعویض شوند، گفت: ما آمادگی داریم با افزایش مدت اعتبار گذرنامه ها، زائرین اربعین بتوانند با گذرنامه هایی که حتی یک ماه اعتبار دارند، به زیارت اربعین مشرف شوند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ستاد اربعین از ابتدای برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی مصوب کرد تا همه زائران اربعین برای سفر به عراق باید گذرنامه معتبر داشته باشند.

گذرنامه معتبر به معنای داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار است.

این امر در حالی است که زائران اربعین حداکثر ۲ هفته در عراق حضور دارند و همین امر موجب شده تا مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» خواستار اعتبار گذرنامه‌ها حتی تا یک ماه قبل از انقضاء شدند. (اینجا بخوانید)

اکبر کنعانی، دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر گذرنامه همه زائران عتبات باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، اظهار داشت:مدت زمان اعتبار گذرنامه زائران موضوعی است که باید در ستاد اربعین مورد بررسی قرار گیرد.

وی از آمادگی کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین از معتبر بودن گذرنامه زائران تا یک ماه قبل از انقضاء خبر داد و گفت: این موضوع را در ستاد اربعین مطرح می‌کنیم و پس از بررسی و ایجاد نشدن مشکلات برای زائران به ویژه در مرز زمینی، در صورت موافقت ستاد اربعین، آمادگی اجرای این امر را داریم.

به گزارش فارس، امسال همه زائران اربعین باید دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند. البته با توافق صورت گرفته ایران و عراق، ویزای بین دو کشور حذف شده است و زائران به صورت هوایی و زمینی می‌توانند بدون ویزا در ایام اربعین به عراق سفر کنند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.