جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

ازسرگیری عمره مفرده برای ساکنان عربستان/ زائران خارجی از 8 مرداد پذیرش می‌شوند

153
0

عمره مفرده برای افراد ساکن عربستان از امروز برقرار شد. همچنین بر اساس تصمیم سعودی‌ها، عمره‌گزاران خارجی هم از اول ماه محرم ۱۴۴۴ (هشتم مرداد ۱۴۰۱) می‌توانند به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

بر همین اساس، جمعی از سعودی‌ها که در سامانه اعتمرنا ثبت‌نام کرده بودند، به زیارت خانه خدا مشرف شدند تا بتوانند اعمال عمره را انجام دهند.

با توجه به اینکه هنوز جمعی از حجاج کشورهای خارجی در مکه مکرمه حضور دارند، همچنان مسجدالحرام مملو از جمعیت است و متولیان خانه خدا هم جمعیت اندکی را برای تشرف به عمره مفرده می‌پذیرند. البته قرار است از هفته آینده تعداد عمره‌گزاران سعودی افزایش پیدا کند. 

همچنین با توجه به آخرین تصمیم سعودی‌ها، عمره مفرده در روزهای آینده برای مشتاقان زیارت خانه خدا از همه کشورها بدون محدودیت ازسرگرفته می‌شود و به این ترتیب از اول سال قمری جدید یعنی اول ماه محرم ۱۴۴۴ (هشتم مرداد ماه ۱۴۰۱ شمسی و ۳۰ جولای ۲۰۲۲)  عمره مفرده برای زائران خارجی برقرار خواهد شد و زائران از کشورهای مختلف می‌توانند به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

البته همه زائران باید حداقل ۲ دُز واکسن کرونا زده باشند، اما تاکنون سعودی‌ها محدودیتی درباره سن عمره‌گزاران اعلام نکرده‌اند.

برقراری عمره مفرده برای همه مشتاقان زیارت خانه خدا از کشورهای مختلف و حضور مسؤولان حج و زیارت کشورمان در عربستان، می‌تواند نقطه عطفی در مذاکرات ایران و عربستان برای ازسرگیری عمره مفرده برای ایرانیان هم باشد.

به گزارش فارس، چندی پیش وزیر امور خارجه کشورمان از مذاکره با واسطه با طرف سعودی درباره عمره مفرده خبر داده بود. با این وجود، برقراری عمره مفرده در گرو برقراری روابط سیاسی ایران و‌عربستان شده است و برای تشرف حدود ۶ میلیون ایرانی که در صف انتظار عمره مفرده هستند، باید منتظر مذاکرات سیاسی ایران و عربستان بود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.