شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

دعای حجاج نیجریه‌ای برای سلامتی رهبر معظم انقلاب

120
0

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری ۱۴ تیر امسال در پیامی به حجاج سال جاری وحدت و معنویت را دو پایه اساسی حج و دو عامل عزت و سعادت امت اسلامی خواندند و در پایان نیز برای نخستین‌بار از حجاج خواستند تا برای کمک الهی به ایشان دعا کنند.

در پایان پیام رهبر معظم انقلاب به حج تمتع آمده است: «برادران و خواهران مسلمان خود در سراسر جهان را دعا کنید و توفیق و پیروزی آنان را از خدا بخواهید. هدایت و کمک الهی به این برادرتان را هم در ادعیه‌ی زاکیه‌ی خود بگنجانید».

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیش از ۱۵ زبان دنیا ترجمه شد و در اختیار حجاج هم قرار گرفت. پس از مدتی در فضای مجازی هشتگی با عنوان «به نیت رهبرم» راه‌اندازی شد و جمعی از حجاج در برنامه‌های مختلف برای رهبر معظم انقلاب دعا کردند. حتی حجاج برخی از کشورهای دیگر وقتی زائران ایرانی را می‌دیدند، از مقام معظم رهبری یاد می‌کردند.

در این بین حجاج نیجریه‌ای بیش از سایر حجاج کشورها در ایام حج تمتع با ایرانیان ارتباط برقرار کرده و از سختی‌های تبلیغ اسلام در کشورشان گفتند و به عهدی که شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه با امام خمینی (ره) بسته بود، مطالبی را بیان کردند.

شیخ زکزاکی در دیدار با امام خمینی (ره) به خودش قول داده بود که پیام امام (ره) را به مردم کشورش برساند. بر همین اساس، مردم نیجریه با انقلاب اسلامی آشنایی دارند و خود را فرزند امام خمینی (ره) در قاره سیاه می‌دانند.

در ایام حج تمتع سال جاری، برخی از حجاج نیجریه‌ای وقتی با حجاج ایرانی مواجه شدند، با اشاره به علاقه‌مندی خود به ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای مقام معظم رهبری و مردم ایران دعا کردند

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.