شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

فرماندار دشت آزادگان: عبور بدون روادید زایران به عراق از مرز چذابه آزاد شد

74
0

 فرماندار دشت آزادگان گفت: زایران عتبات عالیات از هشتم مرداد مصادف با اول ماه محرم، می‌توانند بدون روادید از مرز چذابه به عتبات عالیات سفر کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی  فرمانداری دشت آزادگان، حمید سیلاوی فرماندار و رییس ستاد اربعین حسینی شهرستان دشت آزادگان بیان کرد: زایران و مسافران با در دست داشتن گذرنامه شخصی و کارت حداقل ۲ دوز واکسن کرونا و انجام مراحل قانونی، بدون داشتن روادید می توانند از پایانه مرزی چذابه به عراق سفر کنند.

پیش از این سفر بدون روادید زایران به عتبات عالیات ، تنها از گذرگاه‌های مرزی شلمچه و مهران میسر بود.

 

برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در شهر کوت از توابع دشت آزادگان

گزارش ایرنا همچنین حاکیست:در آستانه ماه محرم، پرچم عزای حسینی با حضور فرماندار دشت آزادگان و جمعی از مسوولان محلی در شهر کوت ( ورودی شهرستان دشت آزادگان) برافراشته شد.

در این آیین ، مداحان اهل بیت (ع) با مرثیه سرایی و حاضران با سینه زنی در ماتم سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) عزاداری کردند.

اهالی ولایت مدار شهر کوت سید نعیم همه ساله  با حضور گسترده و باشکوه خود در آیین‌های ویژه ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اردات خود را نسبت به خاندان پیامبر اکرم (ص) نشان می‌دهند.

مرزهای زمینی چذابه در دشت آزادگان و شلمچه در خرمشهر از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت زایران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز واقع است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.