شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

برنامه عزاداری ایرانیان در کربلا هم‌زمان با دهه اول محرم

240
0

هم‌زمان با دهه اول محرم جمعی از ایرانیان در کربلا و حرم امام حسین علیه‌السلام به عزاداری سید‌الشهدا و یارانشان می‌پردازند.

ایرانیان در ایام دهه اول محرم و حتی پس از آن در حرم‌های مطهر و اطراف آن برنامه عزاداری تدارک دیده‌اند تا زائران ایرانی که پس از ۲ سال دوری از حرم، امسال می‌توانند دهه اول محرم را در کربلا عزاداری کنند، از فضای معنوی این قطعه از بهشت بیشتر بهره ببرند.

بر همین اساس، در بین‌الحرمین منبر اول از سمت حرم حسینی هم‌زمان با دهه اول ماه محرم، عزاداری امام حسین علیه‌السلام از ساعت ۲۳ به وقت عراق با نوای پیمان محمدنژاد، فریدون کریم‌پور و جمعی از مداحان کشورمان برگزار می‌شود.

همچنین مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام در پشت خیمه‌گاه حسینی، بلوار محمدامین، حسینیه آل یاسین در کربلا با سخنرانی حجت‌الاسلام بحرالعلوم میردامادی و نوای حسن خلج و محمد باغکی از ساعت ۲۱ به مدت ۱۱ شب برقرار است.

در حرم حضرت عباس علیه السلام نیز جمعی از ایرانیان بعد از نماز ظهر و عصر به عزاداری می‌پردازند. در عزاداری دهه اول محرم مرتضی پارسا، پیمان محمدنژاد، علی اصغر چاوشی و محمدهادی طالبیان مداحی می‌کنند.

مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه آذربایجانی‌ها در کربلا نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی احدی و با روضه‌خوانی مرتضی پارسا برگزار می‌شود و محمدرضا ناصری در این مراسم مداحی خواهد کرد. این مراسم ساعت ۲۱ در کربلا، شارع السدره، فرعی دوم برپا می‌شود.

به گزارش فارس، امسال پس از ۲ سال زائران ایرانی می‌توانند در دهه اول محرم به زیارت امام حسین علیه‌السلام مشرف شوند. پیش از این عراق به دلیل شیوع کرونا مرزها را بسته بود و ستاد کرونا نیز مجوز تشرف زائران کشورمان به عراق را نداده بود. اما امسال مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌توانند بدون ویزا نه تنها به صورت هوایی بلکه به صورت زمینی هم به صورت کاروانی و انفرادی از مرزهای شلمچه و مهران عازم کربلا شوند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.