شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

برداشتن حصارهای کعبه پس از ۳۰ ماه+عکس

158
0

حصارهای اطراف خانه خدا با موافقت متولیان مسجدالحرام برداشته شد و زائران پس از حدود ۳۰ ماه می‌توانند به کعبه نزدیک شده و آن را لمس کنند.

برداشتن حصارهای کعبه پس از ۳۰ ماه+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری ‌فارس، با آغاز عمره مفرده برای خارجی‌ها، بیش از ۶ هزار زائر از ۴۶ کشور جهان برای تشرف به سرزمین وحی در سه روز نخست بازگشایی سامانه اعتمرنا ثبت‌نام کردند و با ورود عمره‌گزاران خارجی به عربستان از اول محرم، مسجدالحرام به حالت عادی برگشته و با افزایش تعداد زائران، محدودیت‌ها برای حضور عمره‌گزاران کاهش یافته است.

ساعاتی قبل متولیان مسجدالحرام نیز با برداشتن حصارهای اطراف کعبه و تشرف زائران در جوار خانه خدا موافقت کردند. پس از انتشار این خبر، تیم امنیتی مسجدالحرام درهای ورودی به سمت مطاف و کعبه را محدود کرد و اطراف خانه خدا را بست تا روند برداشتن حصارهای اطراف کعبه با سرعت بیشتری انجام شود.

برداشتن حصارهای اطراف کعبه

به همین دلیل، زائرانی که به مسجدالحرام مشرف شده بودند، در طبقات بالایی به طواف کعبه پرداختند. همچنین پس از خلوت شدن اطراف کعبه، تیم امنیتی به همراه متولیان مسجدالحرام با برداشتن نرده‌ها و حفاظ اطراف کعبه، فضا را برای تشرف زائران به این قسمت آماده کردند و به این ترتیب بوسیدن و لمس کعبه هم مجاز خواهد بود.

اطراف کعبه پس از شیوع کرونا محصور شد و زائران امکان نزدیک شدن به کعبه را نداشتند. البته به مرور این فضا محدود و عمره‌گزاران به کعبه نزدیک‌تر شدند. اما از اواخر سال ۹۸ تاکنون هیچ زائری نه تنها در ایام حج تمتع بلکه در زمان برپایی عمره مفرده امکان نزدیک شدن و‌لمس کعبه را نداشت که اکنون پس از حدود ۳۰ ماه حصارهای اطراف خانه خدا برداشته شده است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.