پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

رضایت بیش از ۹۰ درصدی زایران از حج تمتع ۱۴۰۱/ آمادگی سازمان برای اعزام معتمرین در صورت فراهم شدن شرایط

121
0

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال حجی روان، بدون حاشیه و موفق را شاهد بودیم گفت: امسال رضایت بیش از ۹۰ درصدی زایران محقق شد که حتی در برخی حوزه های اجرایی همانند حمل و نقل این میزان رضایت حدود ۹۸ درصد بوده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ دکتر سید صادق حسینی امروز شنبه در نشست با مدیران ستاد عملیات حج ۱۴۰۱ ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در موسم حج تمتع امسال گفت: در حج تمتع ۱۴۰۱ به اذعان همه کارشناسان با تجربه این حوزه شاهد حجی روان، بدون حاشیه و موفق بودیم که این مهم نیز مرهون عنایت الهی ، ائمه معصومین ، برنامه ریزی های مدون ، تلاش های همه دستگاه‌های همکار ، حمایت های مسئولان و همچنین تلاش های خاضعانه همه دست اندرکاران حج بوده است .
وی افزود : در حج تمتع امسال در ایام تشریق و به ویژه سرزمین منا مشکل خاصی را نداشتیم و در زیارت بیت الله الحرام یا شهر مدینه عملیات حج به خوبی و به صورت روان پیش رفت .
رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه برخی مشکلات در زمینه معدود هتل های مدینه داشتیم که به سرعت حل شد گفت : در تغذیه نیز بعضی کاستی ها نسبت به نبود تنوع غذایی در روزهای ابتدایی بود که به سرعت حل و فصل شد و خوشبختانه رضایتمندی در این حوزه نیز افزایش یافت ؛ همچنین مشکلات ذکر شده به همراه برخی گلایه ها در روزهای نخست بابت خدمات درمانی و نبود دارو نیز به محدودیت ها و تاخیر در اعزام عوامل بازمی گردد که تا حدود زیادی رفع شد.
حسینی با بیان اینکه امسال در موسم حج تمتع به صورت روزانه نظرسنجی از زایران دریافت می شد، گفت : این نظر سنجی ها موجب شد تا نقاط ضعف و کاستی ها بعد از انتقال به ستاد مدیریت بحران ، بسرعت شناسایی و رفع شود و خوشبختانه رضایت زایران تا حدود زیادی افزایش یافت؛ این نظر سنجی ها نشان‌دهنده رضایت بیش از ۹۰ درصدی زایران بوده که البته در برخی حوزه ها همانند حمل و نقل این رضایت بیش از درصد عنوان شده بود است .
وی با بیان اینکه خوشبختانه در حج امسال تاخیر در پروازها به صورت بارز و مشخص وجود نداشت گفت: جداول پروازی به خوبی تدوین شده بود و شاهد همکاری و تلاش دست اندرکاران سازمان هواپیمایی بودیم که این عملیات اعزام و بازگشت زایران با کمترین مشکل به پایان رسید.
رییس سازمان حج وزیارت تاکید کرد : اگر چه از نگاه بنده نمره حج امسال قابل قبول بوده و تلاش های صورت گرفته قابل تقدیر است اما باید سعی شود تا حدود ۱۰ درصد عدم رضایت زایران نیز رفع شود تا حج سال آینده بازهم شاهد افزایش رضایتمندی ها باشیم .
به گفته حسینی ، آسیب شناسی حج امسال به معنای آن نیست که عملکرد دست اندکاران ضعیف بوده بلکه به معنای بهبود روند اجرایی در خدمت رسانی هر چه مطلوب به زایران در سنوات آتی است .
وی با بیان اینکه برخی افراد موفقیت حج را به کاهش تعداد زایران اعزامی گره می زنند گفت: این موضوع تصور اشتباهی است که از سوی تعدادی افراد ناآشنا به این حوزه مطرح می شود زیرا فراهم آوری تدارکات چه برای ۸۰ هزار نفر چه برای نصف آن ، یک تلاش و کار اجرایی را در بردارد؛ لیکن اینکه بگوییم سقف سنی تعیین شده آسیب پذیری کمتری را در حوزه درمانی بدنبال داشته این حرف می تواند صحیح باشد ؛ بنابراین اگر بیش از ۸۰ هزار نفر با این سقف سنی تعیین شده را هم اعزام می کردیم همین موفقیت را به حول و قوه الهی کسب می کردیم .
رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: یکسان سازی ظاهری و متحدالشکل شدن زایران برای پرهیز از بروز مشکلات همانند مفقود شدن چمدان ها یا گم شدن وسایل شخصی و .....، بررسی اسکان خانوادگی برای متقاضیانی که در این خصوص تمایل دارند ، رفع مشکل اینترنت زایران و حل دغدغه های مطرح شده در آسیب شناسی ها می تواند برای سنوات آتی مورد بررسی و توجه جدی قرار گیرد .
وی همچنین به راه اندازی اپیلیکیشن زیارت توسط دست اندرکاران و نیروهای سازمان حج و زیارت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این نرم افزار امسال مورد بهره برداری قرار گرفت که قابلیت های مناسبی دارد اما تعداد محدودی از زایران از آن بهره مند شده اند که می طلبد در سنوات آتی به تقویت آن پرداخته و همچنین زودتر در اختیار زایران قرار گیرد تا آنها نیز این نرم افزار را نصب نمایند.
رییس سازمان حج وزیارت از تلاش های صادقانه و خاضعانه همه دست اندرکاران در حج تمتع امسال تشکر کرد و گفت: حجی در خور شأن زایران ایرانی و عزتمندانه همراه با سلامت و امنیت و کرامت را شاهد بودیم که به همه عزیزان خداقوت می گوییم .
حسینی همچنین در خصوص راه اندازی عمره گفت: در صورت مهیا شدن همه شرایط و زیرساخت های مربوطه برای اعزام زایران ایرانی و معتمرین کشورمان آمادگی کامل داریم.
وی همچنین در زمینه اربعین حسینی و وظایف سازمان حج وزیارت گفت: سازمان حج وزیارت مسئولیت کمیته ثبت نام و اعزام را عهده دار است اما عملا فراتر از وظایف کمیته ای ، مشغول به فعالیت می باشد زیرا رفع مشکلات و دغدغه های زایران را به خود مربوط می داند بنابراین از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی مطلوب به زایران اربعین حسینی دریغ نمی کند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت