دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

مواکب از منحصر کردن ارائه خدمت به شهر و گروه و صنف خاص اجتناب کنند

75
0

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در جمع اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ، موکب داران و مسئولین فرهنگی موکب های استان مازندران از مواکب خواست از منحصر کردن ارائه خدمت به شهر و گروه و صنف خاص اجتناب کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دومین نشست اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان مازندران با موکب داران و مسئولین فرهنگی موکب ها با محوریت کارگروه تبلیغ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در حج و زیارت این استان برگزار شد.

 

در این نشست رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور با بیان مهم ترین برنامه های این کمیته ، اربعین را یک حرکت بزرگ فرهنگی دانست و با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه، خواستار ساماندهی همه تلاش ها در این راستا شد. 

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی توجه به آسیب ها و ظرفیت های این سفر را برای رسیدن به این جوهره و اساس مهم برشمرد و به نقش مهم مواکب به عنوان پایگاه و قرارگاه فرهنگی این حرکت بزرگ در تعمیق معنویت و ارائه خدمات و مقابله با چالش ها اشاره کرد.

 

وی چالش های مهم اربعین امسال را مدیریت جمیعت، گرما، آب و حمل و نقل عنوان کرد و با ارائه راهکارهای کوتاه کردن سفر، توقف کوتاه در کربلا، توجه به توصیه های کمیته بهداشت و ستاد مرکزی اربعین، عدم سفر کودکان و افراد مسن و بیماران و زنان باردار، کمک همگان را برای عبور سلامت از این مسائل لازم دانست.

 

وی توجه و اهتمام به مسائل و آداب و رسوم مردم عراق که میزبان اصلی این حرکت عظیم هستند و تکریم و احترام به آنها و احترام به همه زائران بویژه زائران از پیروان مذاهب دیگر که همگی میهمان حضرت سید الشهداء(ع) هستیم را لازم ذکر کرد و گفت: ما حق نداریم به اعتقادات و سنت‌های مهمان حسین بن علی(ع)

 

از هر ملت و قوم و گروهی که باشند بی احترامی کنیم و باعث رنجش آنان شویم.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین  تعمیق معنویت در این حرکت بزرگ فرهنگی را در اهتمام مواکب و زائران به اقامه نماز اول وقت بویژه نماز جماعت و زیارت و تلاوت و انس با قرآن شمرد و به این نکته مهم اشاره کرد که عراق در ماه‌های اخیر در عرصه سیاسی با چالش های جدی مواجه است که امیدواریم با تدابیر ملت و مسئولان و نخبگان عراقی و رهبران شان از این مرحله عبور کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تاکید کرد: درخواست داریم مواکب از منحصر کردن ارائه خدمت به شهر و گروه و صنف خاص اجتناب کنند و اگر نمی توانند، خدمات شان را در ایران ارائه نمایند.

 

وی گفت: موکب داران دارای سرمایه های ارزشمندی از تجارب و ارتباطات با مردم شریف عراق هستند که باید آن را قدر بدانند و توسعه بدهند لذا خدمت رسانی و تعامل درست و شایسته با سایر موکب داران و همسایگان و کمک به ایشان اقدامی ارزشمند است و باعث تحکیم روابط می شود.

 

وی تقویت مرجعیت دینی در عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق را از توصیه ها و سیاست های اصلی ستاد مرکزی اربعین دانست و از همگان خواست که آن را مورد توجه قرار دهند.

 

برپایه این گزارش، در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی؛ مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در این کمیته ارائه کرد.

 

آقای اسماعیلی چپی مدیر حج و زیارت استان و مسئول کمیته ثبت نام و اعزام نیز از مجموع اقدامات سازمان حج و زیارت و مدیریت حج و زیارت استان و تعداد ثبت نام شدگان در سامانه سماح گزارش داد.

 

این نشست با پرسش و پاسخ به پایان رسید.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.