چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

ثبت مُهر روی گذرنامه‌های منقضی فقط برای سفر به عراق در ایام اربعین است

68
0

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ثبت مُهر اعتبار 6 ماهه روی گذرنامه‌های منقضی برای سفر به عراق در ایام اربعین است، گفت: افراد برای سفر به سایر کشورها باید فرآیند تمدید گذرنامه را همچون گذشته طی کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین با طرف عراقی، زائران اربعین که گذرنامه آنها کم‌تر از ۶ ماه اعتبار دارد یا منقضی شده است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره گذرنامه با ثبت یک مُهر به صورت رایگان به عراق سفر کنند. همچنین اخذ برگ گذر موقت از دیگر اقدامات به منظور تسهیل سفر زائران اربعین است.

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ثبت مُهر برای زائرانی که گذرنامه آنها منقضی شده، فقط مختص ایام اربعین است، گفت: بر اساس توافق دولت ایران و عراق، گذرنامه بدون اعتبار زائرانی که قصد سفر به عراق در ایام اربعین را دارند، به مدت ۶ ماه تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی از افراد که قصد سفر به کشورهای مختلف را داشتند نیز برای اعتباربخشی به گذرنامه‌های خود با ثبت مُهر، به اداره گذرنامه مراجعه کرده‌اند، افزود: تمدید ۶ ماهه گذرنامه زائران اربعین با ثبت مُهر صرفا برای سفر به عراق در ایام اربعین است و با این مُهر افراد نمی‌توانند به سایر کشورها سفر کنند. بر همین اساس، افرادی که قصد سفر به کشورهایی جز عراق را دارند، باید روند تعویض یا تمدید گذرنامه‌های خود را همچون گذشته طی کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه به ازدحام جمعیت در دفاتر پلیس۱۰+ و اداره گذرنامه اشاره کرد و گفت: در صورتی که زائران برای تمدید یا تعویض گذرنامه اقدام کرده و زمان آماده شدن گذرنامه آن‌ها مشخص نیست و از طرفی هم می‌خواهند در روزهای آینده به عراق سفر کنند، می‌توانند درخواست برگ گذر موقت دهند که این روند حداکثر ۷۲ ساعت طول می‌کشد و پس از آن زائران می‌توانند با همراه داشتن برگ گذر موقت به زیارت اربعین مشرف شوند.

به گزارش فارس، امسال پیش‌بینی تشرف بیش از پنج میلیون نفر به زیارت اربعین شده است و با تلاش دولت قرار است گذرنامه‌هایی که از اول شهریور سال ۹۱ منقضی شده است، با ثبت یک مُهر به مدت ۶ ماه برای یک بار سفر به عراق در ایام اربعین معتبر شود. همچنین امسال زائران برای سفر اربعین نیازی به اخذ ویزا ندارند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.