شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

برگزاری سلسله نشست‌های اربعین شناسی

81
0

مراسم افتتاحیه سلسله نشست‌های اربعین شناسی در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمی خراسان گفت: سلسله نشست‌های اربعین شناسی با حضور بیش از ۷۰۰ استاد حوزه و دانشگاه به مدت دو روز (امروز و فردا) به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود  و در نخستین روز آن حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در باره ویژگی‌ها و عناصر اربعین سخنرانی می کند.

 

هادی حصاری ادامه داد: نخستین نشست به مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حامد ملکوتی تبار» مدیر هیئت اندیشه‌ورز اسلام و ادیان و سخنرانی «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباح عاملی» مدیر حوزه علمیه خراسان و «عبدالحمید طالبی» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع «اربعین از منظر تمدنی» برگزار می‌شود.

 

وی افزود: نشست دوم نیز به مدیریت «محمدحسین محمدپور» پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت «زیارت پیاده از نگاه ادیان و دین‌پژوهی» و سومین نشست با عنوان «اربعین و ظرفیت‌های فرهنگی آن» به مدیریت «دکتر حسین مهربانی فر» استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک دیده‌شده است.

 

این مسئول اعلام کرد: همچنین چهارمین نشست نیز با موضوع «اربعین و پاسداشت آن در دنیای معاصر» و مدیریت «حجت‌الاسلام سیدحسین بی‌ریایی» دبیر اجرایی فصلنامه اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی برگزار می‌شود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.