یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

استقرار خودروهای طوایف عراق و حشدالشعبی برای انتقال رایگان زائران اربعین+عکس

124
0

با افزایش تعداد زائران اربعین، نیروهای حشدالشعبی و طوایف عراق به منظور جابجایی رایگان زائران اربعین، در مرزهای مشترک با ایران اتوبوس و خودروهای شخصی مستقر کردند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با افزایش تعداد زائران اربعین، تردد در برخی از مرزها نیز به کندی صورت می‌گیرد؛ به طوری که در مرز مهران زائران برای خروج از کشور باید ساعت‌ها منتظر بمانند.

بر همین اساس، مسئولان ستاد مرکزی اربعین از زائران خواسته است تا از سایر مرزها به جز مهران تردد کنند تا کم‌تر معطل شوند.

با توجه به افزایش تعداد زائران در مرزها و کمبود ماشین برای سفر زائران از مرز به شهرهای مختلف، نیروهای حشدالشعبی و برخی از طوایف عراق دست به کار شدند و برای جابجایی زائران اتوبوس و ماشین‌هایی را به مرزها منتقل کردند تا زائران را به صورت رایگان به شهرهای زیارتی عراق منتقل کنند.

به گفته یکی از شیوخ طوایف عراق حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس‌، مینی‌بوس و خودروی شخصی توسط طوایف عراق به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه ارسال شده است. حشدالشعبی نیز علاوه بر تأمین امنیت در مسیر زائران اربعین و آماده‌سازی امکانات در این سه مرز، در مرز خسروی نیز ماشین‌هایی مستقر کرده‌ تا زائران را رایگان منتقل کنند.

به گزارش فارس، امسال پیش‌بینی تشرف پنج میلیون ایرانی به زیارت اربعین شده است که در این بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.