جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

ورود موکب‌های زائران اربعینی سعودی و بحرینی از مرز عربستان با عراق

106
0

برای نخستین‌بار در طول تاریخ بازگشایی گذرگاه مرزی «عرعر»، موکب‌های حسینی زائران سعودی و بحرینی از طریق این گذرگاه وارد خاک عراق شدند.

 

 

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که امسال، برای نخستین‌بار زائران کربلای معلی از بحرین و عربستان سعودی از طریق گذرگاه مرزی «عرعر»، به طور زمینی وارد خاک عراق شدند.

لشکر رزمی «العباس» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با افتخار تمام از نخستین موکب‌های حسینی که از گذرگاه مرزی عرعر وارد عراق شدند، استقبال کردیم. دو موکب برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (علیه السلام) از بحرین و عربستان سعودی از مرز‌ عربستان عبور کردند».

در ادامه این بیانیه آمده که این نخستین‌بار در تاریخ این گذرگاه است که افتخار استقبال از زائران امام حسین (علیه السلام) را داشته و در استقبال این موکب‌ها در مرزهای کربلاء، «میثم الزیدی» فرمانده لشکر رزمی العباس (علیه السلام) و شماری دیگر از فرماندهان این لشکر حاضر بودند.

به گزارش فارس، آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ بود که گذرگاه مرزی عرعر به عنوان تنها گذرگاه میان عراق و عربستان سعودی به طور رسمی بازگشایی شد. این گذرگاه از زمان اشغال کویت از سال ۱۹۹۱ به دست رژیم صدام بسته شده بود و فقط برای عزیمت حجاج عراقی به مناسک حج در عربستان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت