جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

ویژگی های پیامبر اکرم در قرآن کریم

61
0
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن کتاب خدا حدود پنجاه ویژگی برای پیامبر اکرم(ص) عنوان شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری که صبح امروز در محفل انس و معارف قرآن در جمع کارکنان مجموعه حج و زیارت سخن می گفت با اشاره به فرارسیدن ایام حزن آلود و حزن انگیز دهه آخر ماه صفر و رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهما السلام) به بیان برخی از ویژگی های پیامبر اعظم در قرآن پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی به آیه 21 سوره احزاب اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه پیامبر را الگو واسوه خوبی ها و یک انسان کامل معرفی می کند.
وی با اشاره به آیه "َإِنَّکَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِیمٖ" آیه 4 سوره قلم، به بیان مفهوم خُلق پرداخت و افزود: بر اساس این آیه پیامبر از نظر ظاهری و سیرت و درون کانون بالاترین صفات انسانی است و نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر سیرت هم زیباست.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از ساده زیستی و وارستگی بعنوان دیگر ویژگی های رسول اکرم(ص) یاد کرد و گفت: خداوند در آیه 55 سوره توبه که در مورد منافقین است به پیامبر می فرماید که مبادی اموال زیاد و اولاد شان فکر تو را مشغول کند .
وی در ادامه با طرح این سوال که عذاب در دنیا با اموال و اولاد چگونه است، به بیان دیدگاه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان و مرحوم طبرسی در مجمع البیان دراین باره پرداخت و گفت: کثرت اموال بدون اینکه انسان خود بداند کم کم او را غرق و غافل کرده و در اثرغفلت دین و ایمانش را از دست می دهد .
وی افزود: انسان تصور می کند که آدم خوبی است ولی مال دنیا انسان را غافل و سرگرم می کند و به تدریج لغزهایش شروع شده و به سمت غرق شدن می رود.
بر پایه این گزارش، درابتدای این مراسم معنوی قاری ممتاز بین المللی آقای حاج قاسم مقدمی آیاتی از سوره مبارکه طه را تلاوت کرد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت