پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

پیگیری بازگشت مبلغ مازاد حق بیمه زائران اربعین

135
0
معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت گفت: مصوبه جلسه بیمه اربعین که براساس آن قرار بود مبلغ مازاد حق بیمه، به زائران برگردد، هنوز در صحن ستاد مرکزی اربعین تصویب نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسای حج ، حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در گفتگو با خبرنگار رسانه ملی درباره پیگیری اجرای مصوبه جلسه بیمه اربعین و بازگشت مبلغ مازاد حق بیمه زائران به ستاد اربعین گفت: این مصوبه در صحن ستاد هنوز تصویب نشده است.


معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اتمام زمان بیمه نامه زائران اربعین گفت: زائران اربعین از 1 شهریور تا 10 مهر بیمه بودند.


وی ادامه داد: از مجموع 3 میلیون و 260 هزار نفری که در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند، 164 نفر تا 10 مهرماه فوت کردند؛ که آخرین روز بیمه زائران بود. از این تعداد فقط 36 نفر بر اثر حادثه فوت کرده بودند، که بازماندگان آن‌ها مشمول دریافت حق بیمه 300 میلیون تومانی می‌شوند و بازماندگان دیگر فوتی ها، 50 میلیون تومان از بیمه دریافت خواهند کرد.


وی همچنین از کاهش تعداد فوتی‌ها در مقایسه با سال 98 خبر داد و گفت: همچنین 11 هزار و 195 زائر ایرانی در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار گرفتند و 93 نفر در بیمارستان‌های عراق عمل جراحی شدند.


معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همه زائران بیمار هم مرخص شدند و تنها یک زائر که در بیمارستان عراق بستری بود دیروز با آمبولانس به ایران منتقل شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.