چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

دوره آموزش روایتگری برای روحانیون کاروان‌ها برگزار می‌شود

97
0
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه گاهی روایتگری از ساعت‌ها سخنرانی اثربخش‌تر است، از برگزاری دوره آموزش روایتگری برای روحانیون کاروان‌ها به منظور تحول در زمینه روایتگری عتبات خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی اخویان، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت روایتگری در سفرهای زیارتی به عتبات، اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری در نجف و کربلا به منظور روشن شدن واقعه عاشورا و اهمیت تبیین آن، برای زائران این واقعه عظیم را روایت می‌کند.

وی با بیان اینکه روایتگری واقعه عاشورا می‌توان به زیارت عمق بخشد، خاطر نشان کرد: برای اثربخشی بیشتر این اقدام، سعی کردیم تا تحولاتی چه در زمینه قالب و چه در زمینه محتوا ایجاد کنیم. بر همین اساس طی جلسات مکرر آموزش روایتگری را در دستور کار قرار دادیم تا افراد فعال در این زمینه را توانمندتر کنیم.

حجت‌الاسلام اخویان با اشاره به اینکه گاهی ممکن است یک حرف و روایت از چندین ساعت منبر و سخنرانی مؤثرتر باشد، تصریح کرد: افرادی که در زمینه روایتگری فعالیت دارند، باید علاوه بر دانش و توانمندی در جذب مخاطب در نوع کلام، نسبت به موضوعی که قرار است بیان کنند اشراف کامل داشته باشند. نوع بیان یک موضوع باید متناسب با مخاطب باشد که ما سعی داریم در آموزش‌های روایتگری به این موضوع‌ها توجه داشته باشیم.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از امکان روایتگری در نرم‌افزارهای راهیان آسمان و همسفر زیارت خبر داد و گفت: برای جذابیت بیشتر، باید محتوای روایتگری عرضه شده به مخاطب در حوزه عتبات بازتولید شود که ما سعی داریم در دوره جدید آموزش‌های روایتگری روحانیون کاروان‌ها را نیز همراه کنیم تا بهتر بتوانند در این زمینه به زائران کمک و حال و هوای معنوی زیارت را به آنها منتقل کنند.

وی با بیان اینکه در اعتاب مقدسه عراق و شهرهای زیارتی این کشور تاریخ اسلام نهفته است، خاطر نشان کرد: اگر به درستی جایگاه مکان‌های مقدس زیارتی تببین شود و زائران هم با اماکن تاریخی در عراق آشنا شوند، به طور حتم آثار ان را در زندگی مردم خواهیم دید.

حجت‌الاسلام اخویان با اشاره به نحوه آموزش‌ها در قالب جدید روایتگری، گفت: در این آموزش‌ها در کنار به روزرسانی محتوا متناسب با نیاز جامعه امروز، نوع بیان روایت را نیز تغییر خواهیم داد تا زائران مشتاق شنیدن روایت‌ها در عراق باشند.

به گزارش فارس، یکی از فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری در عتبات، روایتگری واقعه عاشورا و تاریخ اسلام است که با توجه به نیاز مخاطب تغییراتی در زمینه روایتگری انجام می‌شود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.