یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

تصمیم جدید عربستان درباره حمل آب زمزم در پروازها

116
0

در حالی که حمل آب زمزم برای زائران خارجی در پروازها از سوی سعودی‌ها ممنوع بود، امروز مسؤولان عربستان همراه داشتن یک بطری ۵ لیتری آب زمزم در پروازها را برای زائران خانه خدا مجاز اعلام کردند.

تصمیم جدید عربستان درباره حمل آب زمزم در پروازها

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حمل آب زمزم برای زائران از طریق فرودگاه‌های عربستان ممنوع بود و سعودی‌ها اجازه خارج کردن آب زمزم از این کشور را نمی‌دادند.

با این وجود، زائران با شیوه‌های مختلف اقدام به بردن آب زمزم به عنوان سوغات یا حتی شفا برای بیمار می‌کردند و سخت‌گیری زیادی در این زمینه صورت نمی‌گرفت.

عربستان حمل بطری ۵ لیتری آب زمزم  را در پروازها مجاز کرد

امروز مسؤولان سعودی در جدیدترین اقدام، حمل یک بطری آب زمزم را برای زائران خانه خدا از طریق فرودگاه‌های این کشور مجاز کرده‌اند. البته زائران فقط مجاز به همراه داشتن یک بطری ۵ لیتری آب زمزم هستند. این امر در حالی است که در سال‌های گذشته ورود آب زمزم به پرواز ممنوع بود و پس از ءن هم فقط امکان حمل بطری کوچکی آب زمزم در ساک دستی همراه داخل کابین هواپیما وجود داشت.

به گزارش فارس، آب زمزم که از چاهی در مسجدالحرام می‌جوشد، به عنوان آبی برای درمان و شفا مورد استفاده قرار می‌گیرد و زائران هم در زمان حضور در خانه خدا از این آب می‌نوشند. چرا که این آب پس از خنک شدن در لوله‌های آب نوشیدنی مسجدالحرام قرار دارد تا زائران از آن استفاده کنند. در مدینه منوره نیز به همین شکل است و در سال‌های گذشته لوله‌کشی در عربستان صورت گرفته تا روزانه چندین لیتر در مسجدالنبی (ص) قرار گرفته و زائران حرم‌نبوی هم بتوانند از این آب مستفیض شوند. 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.