شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

مجریان سفر عتبات که ضعیف عمل کردند، از گردونه اعزام حذف می‌شوند

158
0

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از سازمان حج و زیارت خواست تا شرکت‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه اعزام زائران به عتبات دارند، تقویت کرده و آنها که ضعیف عمل می‌کنند، از گردونه اعزام حذف کند.

مجریان سفر عتبات که ضعیف عمل کردند، از گردونه اعزام حذف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

دراین جلسه حجت‌الاسلام حسین بهجتی، مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق گزارش مشروحی از مشکلات کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات در حوزه‌های اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تغذیه و نحوه انتقال زائران در داخل عراق و انجام زیارت در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ارائه کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکلات درچارچوب طرح نوین عتبات توضیحاتی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از معاون عتبات سازمان حج و زیارت خواست که ظرف یک ماه آینده گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد، تهیه و ارائه کند و گفت: با ابزارهایی که دراختیار دارید اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات انجام شود و شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند، تقویت شوند و آنها که ضعیف عمل می‌کنند، حذف شوند.

در ادامه این جلسه، آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان‌حج و زیارت از بررسی ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه اسکان حج آینده گزارش داد و گفت: سازمان حج و زیارت تلاش دارد زمینه مذاکرات غیرحضوری باهتل داران سعودی را فراهم کند و با استفاده از راهکارهای مناسب در جهت کاهش هزینه‌ها در حوزه اسکان گام بردارد.

این جلسه با گزارش حمیدرضا رهبری‌فر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره وضعیت دفاتر زیارتی در کشور ادامه یافت. وی با بیان اینکه درحال حاضر در سراسر کشور ۱۷۲۵ دفتر خدمات زیارتی فعال هستند، گفت: از سال ۱۳۸۰ تاکنون تعدادی دفتر لغو مجوز شده و ۸۹ دفتر نیز فعالیت خود را تعلیق کرده‌اند و تعدادی دیگر هم مجوز خود را تمدید نکرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج همچنین با ارائه آماری از وضعیت تعلیق و عدم تمدید دفاتر زیارتی در استان‌های بزرگ کشور، افزایش هزینه‌ها را مهمترین دلیل برای تعلیق و عدم فعالیت دفاتر زیارتی ذکر کرد و گفت: اگر نتوانیم شرایط را برای فعالیت این دفاتر فراهم کنیم این ظرفیت را از دست خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم ادامه فعالیت دفاتر زیارتی در کشور را مورد تأکید قرار داد و از مسئولان ذی ربط خواست با توجه به آنچه در گذشته وجود داشته با رعایت شرایط روز به بازنگری در خصوص شرایط فعالیت دفاتر زیارتی بپردازند و طرح و پیشنهاد خود را ظرف ۴۵ روز آینده به این شورا ارائه دهند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.