یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

تصمیمات جدید برای تسهیل سفر به عتبات عالیات

233
0

با تصویب شورای عالی حج ، چارتر پروازهای عتبات از این پس زیر نظر سازمان حج و زیارت خواهد بود و بدین ترتیب هزینه سفرها 20 تا 30 درصد کاهش می یابد .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت : به دلیل نوسانات اخیر ارز و افزایش قیت سفرهای عتبات، پیشنهاد قیمت ثابت فصلی ارز برای این سفر مطرح شده است.

 

سیدصادق حسینی در نشست با کارگزاران منتخب سراسر کشور که در ساختمان مرکزی سازمان حج و زیارت برگزار شد، افزود: در طرح جدید تا کنون ۲۴۲ هزار نفر به سفر عتبات عالیات راهی شده اند. در همین ماه حدود نود هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند و این به خاطر تلاش‌های کارگزاران در این زمینه است.

 

وی با اشاره به نوسانات ارزی تصریح کرد: این موضوع باعث شد ۴۰ هزار نفر از اعزام منصرف شوند. دلیل ریزش زائران همین است و ما نیازمند هزینه کرد و توجه مسئولان هستیم تا مجدداً شاهد انصراف مردم از سفر به عتبات عالیات نباشیم.

 

حسینی اضافه کرد: ما از مسئولان بانکی درخواست خط اعتباری کردیم تا هر فصل بسته و حجم مشخص ارزی به ما داده شود تا ما به کارگزاری‌ها اعلام و بر اساس آن اقدام به ثبت نام از زائران کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر هزینه اعزام زائر از تهران حدود پانزده و نیم میلیون تومان برای هر فرد باشد؛ کاروان‌های ما در تهران با دوازده میلیون فعلاً این سفر را انجام می‌دهند؛ امیدوارم این بسته‌های کمکی ارزی بتواند این حمایت و اقدامات کارگزاری‌ها را تداوم بخشد.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.