شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

راهپیمایی زائران امام هادی (ع) از استان های مختلف عراق به سمت سامرا

54
0

جمعیت عظیم زائران امام هادی (ع) از استان‌های مختلف عراق درحال پیاده روی به سمت شهر سامرا هستند تا با حضور در حرم مطهر امامین عسکریین آن حضرت سالروز شهادت آن حضرت را گرامی بدارند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رسانه های روز دوشنبه عراق، جمع زیادی از مردم عراق از استان‌های بصره، ناصریه، دیوانیه و بغداد به منظور حضور در حرم امامین عسکریین از چند روز قبل پیاده روی خود به سمت شهر سامرا را آغاز کرده اند. 

 

مسلمانان شیعه عراق و جهان روز سوم ماه رجب شهادت امام علی النقی الهادی (ع) را گرامی می‌دارند و در رثای آن امام همام عزاداری می کنند. 

 

بر اساس این گزارش، جمعیت عظیمی از زائران در سنین مختلف با پای پیاده به سمت حرم امامین عسکریین ( امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) ) واقع در شهر سامرا در حرکت هستند. 

 

امام هادی (ع) در سال ۲۵۴ قمری و امام عسکری (ع) درسال ۲۶۰ قمری در خانه خود دفن شدند. در سال ۳۲۸ هجری قمری نخستین گنبد بر بارگاه آن دو امام بنا شد و پس از آن در دوره‌های مختلف مرمت، تکمیل و نوسازی شده است. 

 

آستان مقدس امامین عسکریین (علیهماالسّلام) در شهر سامراء در استان صلاح‌الدین، در نیمه شمالی عراق و در شرق استان انبار و غرب استان‌های دیالی و سلیمانیه واقع است. 

 

حرمین عسکریین در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶ش در عملیات‌های تروریستی گروه‌های تکفیری منفجر شد که به تخریب آن انجامید. این اقدام واکنش مراجع تقلید و شیعیان را در مناطق مختلف جهان در پی داشت. 

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴شمسی حرم را بازسازی کرد. 

 

این آستان مقدس از دیرباز تاکنون، یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعه در جهان بوده و وجود آن در شهر سامرا، این شهر را به یکی از چهار شهر زیارتی مهم شیعیان در عراق تبدیل کرده است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.