جمعه 04 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

آمادگی عربستان برای پذیرایی از ۲ میلیون زائر در موسم حج

52
0

توفیق بن فوزان الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی از آمادگی این کشور برای پذیرایی از دو میلیون زائر در موسم حج سال ۱۴۴۴ هجری قمری خبر داد.

به گزارش الاهرام، الربیعه طی نشست خبری مشترکی با یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر از خدمات کشورش به حجاج الجزایری نیز سخن گفت.

 

وی از امکان بجا آوردن عمره از سوی شهروندان الجزایر با استفاده از هرگونه ویزا برای ورود به عربستان، صدور ویزا در کمتر از ۲۴ ساعت و لغو الزام حضور محرم برای زنان به عنوان مهمترین بخش‌های این خدمات یاد کرد.

 

وزیر حج و عمره عربستان سعودی همچنین در این نشست به طرح‌های در دست انجام به منظور توسعه زیرساخت‌های این کشور با هدف ارتقای کیفیت خدمات ارائه‌شده به زائران نیز اشاره کرد.

 

به گفته وی این طرح‌ها در نوع خود بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه زیرساخت‌ها در جهان به شمار می‌رود و هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال سعودی برای آن صرف خواهد شد، از سویی راه‌آهن پرسرعت میان مکه و مدینه نیز درحال توسعه است که امکان سفر از مکه به مدینه در دو ساعت را فراهم می آورد.

 

الربیعه از همه کسانی که مایل به انجام مناسک عمره هستند، خواست به منظور غنی ساختن تجربه دینی خود از اماکن اسلامی و تاریخی به ویژه در مکه مکرمه و مدینه منوره بازدید کنند.

 

وی تصریح کرد: این کشور پر از اماکن تاریخی و مذهبی است و می‌توان با بهره‌مندی از خدمات پلتفرم «نُسک» نیز از این بناها و امکان بازدید کرد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.