شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

زنان می توانند بدون محرم مناسک حج را انجام دهند

36
0

عربستان سعودی اعلام کرد که وزارت حج و عمره عربستان سعودی رسما تصویب کرده است که زنان اجازه دارند بدون محرم به صورت انفرادی یا گروهی،  مناسک حج و عمره را بجا بیاورند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این اولین بار است که زنان مجاز به انجام مناسک حج بدون محارم خود هستند.

 

براساس اعلام روزشنبه(8 بهمن ماه) وزارت حج و عمره عربستان، مدت اقامت زائرانی که برای عمره به این کشور می روند، ۹۰ روزاست.

 

این شبکه همچنین به نقل از وزارت حج عربستان آورده است: متقاضی اصلی فریضه حج می تواند پس از صدور فاکتور بسته انتخابی خود، یکی از همراهان را حذف کند.

 

وزارت حج و عمره عربستان در پنجم ژانویه امسال اعلام کرد که در حج امسال زنان نیازی به همراه داشتن محرم ندارند.

 

این وزارتخانه با اشاره به تلاش خود طی سال های آتی برای هوشمندسازی تمامی مراحل سفر حج، تاکید کرد که برای خدمت رسانی به حجاج و عمره‌گزاران به شکل گسترده‌ای از برنامه‌های الکترونیکی استفاده خواهد کرد.

 

«توفیق الربیعه» وزیر حج و عمره عربستان 9 ژانویه جاری از رفع تمامی محدودیت‌های کرونایی اعمال‌شده طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت که تعداد زائران در حج آینده به دوره قبل از شیوع کرونا باز می‌گردد.

 

همچنین روزنامه عکاظ نوشت: کمیته اسکان زائران حج در پایتخت مقدس اخیرا از آغاز دریافت درخواست های مجوز ساختمان های آماده شده برای اسکان زائران داخلی و و خارجی خبر داده است.

 

این کمیته اعلام کرد که چنین تصمیمی در چارچوب آمادگی های زودهنگام برای استقبال از زائران در موسم آینده حج صورت گرفته است.

 

پنجم ژانویه امسال وزارت حج و عمره عربستان سعودی از آغاز درخواست حج برای زائران داخل عربستان از طریق چهار بسته خبر داد و اعلام کرد که در حج امسال شرط محرم حذف شده است

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.