شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

ثبت نام قطعی بیش از 65 هزار نفر در حج ۱۴۰۲

92
0

با استقبال زائران ایرانی واجد شرایط برای اعزام به حج ۱۴۰۲ با توجه به حذف برخی محدویت‌های سال‌های گذشته عربستان و احتمال افزایش برخی هزینه‌ها درآینده، بیش از 65 هزار نفر ثبت نام خود را برای حج پیش رو قطعی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، با توجه به استقبال زائران واجد شرایط برای اعزام به حج سال آینده در کمتر از ۱۵ روز از شروع زمان نام نویسی، بیش از ۶۵ هزار نفر با انتخاب کاروان‌های خود ثبت نام قطعی را انجام داده‌اند.

 

از دیگرعوامل استقبال زائران برای اعزام به سرزمین وحی در سال ۱۴۰۲ می توان به احتمال افزایش برخی هزینه‌ها در آینده با توجه به شرایط افزایش قیمت‌های جهانی در سطح منطقه اشاره کرد.

 

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در گفتگو با ایرنا در این باره، گفت: تاکنون ثبت نام حدود ۸۴ درصد زائران واجد شرایط اعزام به حج ۱۴۰۲ در کاروان‌های انتخابی خویش قطعی شده است.

 

وحید اسکندری با بیان اینکه ثبت نام زائران سال آینده همچنان تا زمان پر شدن ظرفیت کامل کاروان‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: زائران واجد شرایط اعزام به حج سال آینده برابر با ۶۵ هزار و سه نفر تاکنون تمامی اقدامات لازم برای اعزام خود به حج سال آینده را به انجام رسانده اند.

 

وی با اشاره به اینکه زائران واجد شرایط در قالب حدود ۵۰۰ کاروان از ۱۹ ایستگاه پروازی در سطح کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، افزود: با توجه به کیفیت و انتخاب هتل های با ظرفیت بالاتر برای اسکان، زائران حج در قالب پنج گروه کاروانی ۹۰ ، ۱۳۵، ۱۶۰، ۱۷۰ و ۱۸۰ نفره به عربستان اعزام خواهند.

 

اسکندری ادامه داد: با توجه به تحقق منویات مقام عظمای ولایت در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر به زائران و کاهش هزینه‌ها و با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته، سرانه عوامل اجرایی اعزامی به حج سال آینده نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.