شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

آزمون سراسری مداحان عتبات برگزار می‌شود

124
0

مدیرجذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام‌معظم رهبری گفت: بعثه‌ مقام معظم رهبری در نظر دارد به منظور تامین خادمان فرهنگی کاروان های عتبات عالیات آزمون سراسری جذب مداحان را برگزار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: بعثه مقام معظم رهبری در نظر دارد به منظور بکار گیری داوطلبان مداحی از سراسر کشور جهت اعزام با کاروان های عتبات عالیات، آزمون سراسری جذب مداحان را برگزار کند.

 

وی با بیان اینکه این آزمون در راستای تامین خادمان فرهنگی کارون های عتبات عالیات و بر اساس نیاز موجود به اجرا درخواهد آمد، افزود: بهره گیری گسترده تر از وجود مداحان واجد شرایط وتنوع بخشی به روند اعزام از طریق افزایش تعداد مداحان از اهداف برگزاری این آزمون است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پروانه افزود: ثبت نام از داوطلبان از فردا یکشنبه (28 اسفند ماه) آغاز و تا 28 فروردین ماه در سایت azmoon.hajj.ir  ادامه خواهد داشت.

 

برپایه این گزارش، در اطلاعیه مدیریت جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شرایط شرکت دراین آزمون به شرح زیرعنوان شده است:

 

شرایط عمومی:

 

  1. اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع.
  2. تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  3. التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه.
  4. برخورداری از حسن شهرت و معاشرت .
  5. نداشتن سوء پیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضائی جمهوری اسلامی ایران.
  6. توانائی جسمی و سلامت روانی.
  7. تأهل.
  8. نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی.

 

شرایط اختصاصی

 

  1. داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا سطح 1 از مرکز مدیریت حوزه علمیه (روحانیون محترم درصورت قبولی در آزمون و پذیرش به عنوان مداح کاروان نباید با لباس روحانیت مشرف شوند).
  2. متولدین ابتدای سال 1347 تا پایان سال 1372.
  3. ارائه گواهی پنج سال سابقه مداحی از کانون مداحان ، بسیج مداحان ،خانه مداحان ویا از دونفر مداحان شاخص وبرجسته کشوری مورد تائید بعثه مقام معظم رهبری.
  4. سلامت و توانایی کامل جسمانی و داشتن انگیزه لازم برای خدمت به زائرین به تایید نمایندگی بعثه محل سکونت .
  5. مداحانی که شرائط شرکت در طرح بهسازی مداحان را داشتند اما موفق به شرکت درآزمون طرح بهسازی نشدند و یا در آزمون شرکت نموده ولی موفق به کسب امتیاز لازم نشدند نیز در صورت داشتن شرائط اعلام شده می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

 

مراحل جذب

 

  1. آزمون کتبی

 

  • صحت سنجی مدارک داوطلبان پس از قبولی در مرحله آزمون انجام می‌شود.

 

  1. مصاحبه مهارتی و علمی (مصاحبه مهارتی شامل صحیح خواندن قرآن و ادعیه و توانایی لازم در مداحی و قرائت اشعار و مصاحبه علمی براساس منابع آزمون کتبی می‌باشد).
  2. ارزیابی CD صوتی تصویری از جلسه مداحی عمومی.
  3. آموزش بدو خدمت.

 

  • شرط قبولی در هر مرحله کسب حدا قل 70٪ امتیاز است .
  • هر داوطلب دو مرتبه حق شرکت در مراحل مصاحبه و ارزیابی CD و آموزش را دارد.
  • دو هفته قبل از برگزاری آزمون کتبی، دوره آموزش تمهیدی برای کلیه داوطلبان توسط مدیریت آموزش برگزار می شود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.