شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

ثبت نام در کاروان های حج به پایان ظرفیت نزدیک می شود

65
0

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام اولویت های جدید، از تکمیل شدن روند ثبت نام در کاروان های حج 1402 در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، آقای اکبر رضایی تصریح کرد: در روند ثبت نام از زائران حج پیش رو مشکل خاصی وجود ندارد و با اعلام اولویت های جدید، سهیمه مانده در برخی استان ها در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

 

وی افزود: برای پرکردن ظرفیت باقیمانده، اعلام اسناد حج به صورت روز شمار انجام می شود و مدیران حج و زیارت استان ها در این رابطه اقدام به اطلاع رسانی می نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به لزوم شکل گیری سریع تر کاروان ها، تکمیل شدن روند معاینات پزشکی و برگزاری کلاس های آموزشی زائران، خواستار پیگیری جدی تر این موضوع شد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین توصیه کرد که کمیته ای از مسئولان ذی ربط در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شود و وضعیت افرادی را که برای حج 99 ثبت نام کرده و درحال حاضر بدلیل نداشتن شرایط اعزام به حج، درخواست واگذاری اسناد خود را دارند بررسی و راهکار مناسب را به این شورا ارائه دهد.

 

بر پایه این گزارش، در این جلسه دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از روند معاینات پزشکی زائران توسط 450 پزشک وابسته به این مرکز و اقدامات انجام شده برای انتقال داروی مورد نیاز حج پیش رو گزارش داد و معاون حج و عمره سازمان حج هم گفت که تاکنون 103 زائر تائیدیه لازم را کسب نکردند.

 

 

این جلسه با گزارش آقای وحید صفاری رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان حج و زیارت در خصوص ساختار و کمیته های  این ستاد  و برنامه ریزی صورت گرفته و نرم افزارهای مورد استفاده در حج 1402 ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم تولید فیلم ها و کلیپ های آموزشی و همراهی مدیران مجموعه ها و کاروان ها برای توجیه زائران با توجه به درصد زائران بزرگسال تاکید کرد.

 

 

این گزارش حاکیست دراین جلسه آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم به امضای قرارداد عملیات هوایی حج با هواپیمایی اشاره کرد و گفت: کمیته اسکان نیز فعالیت خود را برای نهایی کردن اجاره باقیمانده مسکن مورد نیاز درحج پیش رو آغاز کرده است .

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.