شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

سومین کارگروه توسعه مدیریت حج و زیارت استان البرز برگزار شد

35
0

روابط عمومی حج و زیارت البرز از برگزاری سومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت دفتر حج و زیارت استان در سالجاری، در تاریخ 1401/12/23 خبر داد.

این جلسه با محوریت بررسی و تحلیل موانع، آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه برگزار شد تا از نتایج آن در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان آینده در مسیر تعالی و رفاه حال زایران معزز بهره گیری گردد.

سومین کارگروه توسعه مدیریت دفتر حج و زیارت در حالی برگزار شد که تا چند روز آینده می بایست عملیات ارزیابی دستگاه در سال 1401 اجرایی گردد.

در ابتدای جلسه و پس از تلاوتی چند از کلام الله مجید آقای علیرضا صادقیان مسئول بازرسی، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد استان در خصوص ارزیابی سالهای گذشته به چالش ها و موانع پیش رو در مسیر تحقق کامل اهداف در نظر گرفته شده در برخی از شاخص های ارزیابی عملکرد حج و زیارت استان اشاره کرد و در ادامه افزود، استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، بی گمان ما را در مسیر بهره گیری از خدمات نوین در راستای رفاه حال زایران معزز یاری خواهد کرد. 

ایشان با توجه به زبان کشورهای مقصد زایران که عربی می باشد، وجود زبان عربی درسایت اطلاع رسانی حج البرز را لازم دانست و از مسئولین سازمان مرکزی حج و زیارت خواست تا این امکان را برای سامانه اطلاع رسانی Alborz.haj.ir در دسترس قرار دهند.

در ادامه جناب آقای سامعی مدیر حج و زیارت استان از تلاشهای همکاران در مسیر خدمترسانی به زایران اعتاب مقدسه قدردانی نمود و به مشکلات و موانع پیش رو در برگزاری کلاس های آموزشی حج تمتع و نواسانات ارزی برای زایران عتبات عالیات اشاره داشت.

ایشان همچنین با اهدای هدیه ای از مسئول  واحد ارزیابی عملکرد دستگاه بدلیل کسب امتیاز برتر و رتبه اول در بین دستگاههای حج و زیارت کشور قدردانی نمود و از همکاران خواست در سال جدید همکاری بیشتری با این واحد داشته باشند.

در پایان هر یک از همکاران به تبیین شاخص های مختلف عمومی و اختصاصی اشاره نموده و پس از تبادل نظرات مواردی را مصوب نمودند.

1- مقرر شد موانع الکترونیکی پیش روی زایران جهت ثبت نام و اعزام و واریز وجه برطرف گردد.

2- مقر شد موشن گرافی و فیلم های آموزشی برای زایران حج تهیه و در کلاس های آموزشی استفاده شود.

3- مقرر شد هر هفته یک جلسه برای برگزاری کارگروه های آسیب شناسی بصورت مستمر تشکیل گردد.

4- مقرر شد کانال ها و گروه های اطلاع رسانی در سامانه های مجازی بازنگری و به روز رسانی شود.

5- مقرر شد برای جذب حداکثری و مردمی سازی و برون سپاری خدمات به دفاتر زیارتی و شرکت های مجری تسهیلاتن لازم ارائه شود و تمهیدات لازم اندیشیده شود. 

6- مقرر شد لینک نظر سنجی الکترونیکی از زائران و همچنین گزارش سفر مدیران کاروان های زیارتی عتبات عالیات تهیه و در سامانه اطلاع رسانی حج بارگزاری شود.

7- مقرر شد آموزش های الکترونیکی برای زایران توسعه یابد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.