شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

توصیه های رئیس پلیس فرودگاه حضرت امام(ره) به زائران حج

37
0

رئیس پلیس فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) از حجاج ایرانی خواست با رعایت توصیه های ارائه شده، با اطمینان و آرامش راهی عربستان شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرهنگ اسماعیل کشمیری که امروز سه شنبه در همایش آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع استان تهران در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی صحبت می کرد، خطاب به حجاج حاضر گفت: شما سفیران و نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی در این سفر معنوی هستید و وظیفه سنگینی را برعهده خواهید داشت. 
 

 

وی با بیان این که امیدوار است همه حجاج ایرانی در سلامت کامل جسمانی عازم حج شوند گفت: همانطور که هموطنان عزیز مطلع هستند کشور عربستان کنترل ویژه ای را بر ورود مسافران از کشورهای مختلف دارد. این کنترل برای مواد مخدر بسیار شدیدتر است و مجازات سنگینی هم برای حاملین مواد مخدر خواهد داشت. 
 

 

رئیس پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) با تاکید بر این که پلیس ایران در مبارزه با مواد مخدر رتبه نخست را در دنیا دارد، گفت: به همه زائران عزیز توصیه می کنیم که به فکر حمل مواد ممنوع در این سفر نباشند چرا که اگر در فرودگاه امام(ره) به موردی برخورد کنیم در کمال احترام و حفظ شان زائر او را از این سفر محروم خواهیم کرد و برخورد قانونی خواهد شد.  

 

 

 

سرهنگ کشمیری با بیان این که تذکرات و توصیه های لازم از طریق رسانه ها به زائران ارائه شده است، ادامه داد: ما تذاکرات را داده ایم و بازهم تکرار خواهیم کرد ضمن این که با تمام توان و امکانات در خدمت مسافران عزیز خواهیم بود. 
 

 

رئیس پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) در ادامه توصیه هایش به زائران حج پیش رو گفت: مدارک لازم را حتما همراه داشته باشید و قبل از ترک خانه آنها را چک کنید و با اطمینان از همراه داشتن مدارک که مهمترینش گذرنامه است راهی فرودگاه شوید. 
 

 

وی ادامه داد: مراسم بدرقه را با هماهنگی مدیران کاروان ها در همان محلی که آنها تعیین می کنند برگزار کنید و بدرقه کنندگان را به فرودگاه نیاورید. 
 

 

سرهنگ کشمیری در توصیه ای دیگر گفت: در سالهای گذشته زائرانی به خاطر موارد مختلف ممنوع الخروج بوده اند اما از آن اطلاع نداشتند و در فرودگاه متوجه موضوع شدند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم زائران گرامی با مراجعه به سامانه پلیس من از وضعیت خروجی خود مطلع شوند. 
 

 

رئیس پلیس فرودگاه امام خمینی(ه) در پایان از زائران مسجدالنبی، قبرستان بقیع و مسجدالحرام خواست فرزندان خود در حوزه انتظامی را از دعای خیر فراموش نکنند. 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.