جمعه 04 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

برای دومین بار ظرف یک هفته رییس سازمان حج و زیارت ایران با وزیر حج و عمره عربستان دیدار کرد

47
0

«سیدعباس حسینی» رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه برای دومین بار ظرف یک هفته اخیر با «توفیق بن فوزان الربیعه» وزیر حج و عمره عربستان سعودی دیدار و در باره بهبود خدمات به زائران ایرانی حج تمتع و از سرگیری عمره مفرده با او گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، این دیدار در حاشیه مراسم پایان عملیات حج تمتع 1444 قمری (1402 هجری شمسی) انجام شد که در آن روسا و هیئت های همراه کشورهای حاضر در موسم حج تمتع امسال به دعوت وزارت حج و عمره عربستان شرکت داشتند.

 

در این مراسم، چشم انداز یک سال آینده حج تمتع و زمانبندی اقدامات و خدمات اجرایی آن از سوی دست اندرکاران حج و عمره کشور میزبان ترسیم و تبیین شد.
مسئولان حج عربستان در این مراسم تاکید کردند تا ابتدای ماه ربیع الاول شرکت های مجاز تامین کننده خدمات برای حجاج به منظور رقابت معرفی می شوند اما کشورها در انتخاب شرکت های سعودی ارایه دهنده خدمات، آزاد خواهند بود.
همچنین در این مراسم، پیش نویس تفاهمنامه یکپارچه حج تمتع سال آینده تقدیم روسای حج کشورهای حاضر شد.

 

این تفاهم نامه پیش از این، همه ساله حدود 6 ماه قبل از برگزاری موسم حج به مسئولان حج کشورهای اسلامی ارایه می شد.
رییس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز پیش نویس قرارداد حج 1445 قمری (1403 شمسی) را از وزیر حج و عمره عربستان دریافت کرد. دو طرف در این نشست، بر ضرورت تبادل نظر پیرامون ارتقای سطح خدمات تاکید داشتند.
در حاشیه این مراسم نیز دیداری میان مسئولان و معاونین حج کشورها با دست اندرکاران کشور میزبان صورت گرفت و از خدمات صورت گرفته در موسم حج قدردانی به عمل آمد.
بر اساس این گزارش، معاون بین الملل وزیر حج و عمره عربستان هم در دیدار با معاون سازمان حج و عمره سازمان حج و زیارت کشورمان و مسئول دفتر نمایندگی این سازمان در عربستان در باره برگزاری نشست های کارشناسی پیرامون برقراری سفرهای عمره از سوی ایران تبادل نظر کردند و مقرر شد نشست های کارشناسی در اسرع وقت برگزار شود.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.