شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

رییس مرکز پزشکی حج: حجاج ایرانی عصر و شب زیارت بروند

40
0

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت به حجاج کشورمان که هنوز در عربستان سعودی حضور دارند، توصیه کرد در روزهای باقیمانده از تردد و زیارت در ساعات گرم روز پرهیز کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر سید علی مرعشی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت حجاج کشورمان در سرزمین وحی افزود: حجاج عزیز بایستی انجام زیارات و فریضه های معنوی در مسجد الحرام و مسجد النبی را به ساعات عصرگاهی یا شامگاه موکول کنند تا سلامت آنان در روزهای باقیمانده از سفر حفظ شود.

 

امسال 87 هزار و 550 زائر ایرانی در مناسک حج تمتع شرکت کردند که پس از انجام این مناسک، بازگشت آنها از دوازدهم تیرماه آغاز شده است.

 

بنا به اعلام مقام های مسئول، تاکنون حدود 20 هزار حاجی ایرانی به کشور برگشته اند و روند بازگشت همه آنان تا سوم مرداد ادامه دارد.

 

مرعشی گفت: شرایط کلی سلامت حجاج ایرانی در حال حاضر مطلوب است و بحمدالله مشکل خاصی وجود ندارد.

 

وی افزود: معاینه روزانه مراجعه کنندگان توسط پزشکان حاذق و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت در شهرهای مکه و مدینه صورت می گیرد و خدمات لازم به آنها ارایه می شود.

 

مرعشی اطمینان داد خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان تا آخرین روز حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی با قوت ادامه خواهد داشت.

 

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد بیمارانی که به کشور منتقل شده اند، گفت: تاکنون بیش از 55 بیمار و همراهان آنها به صورت زودهنگام برای طی روند درمانی به کشور انتقال یافته اند و برنامه انتقال آنها همچنان در دستور کار است.

 

وی افزود: در صورتی که شرایط برای درمان زائران ایرانی در عربستان مطلوب نباشد، بلافاصله شرایط انتقال آنها به ایران فراهم می شود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.