شنبه 05 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی در عربستان هلال احمر: 640 هزار خدمت درمانی به زائران ایرانی سرزمین وحی ارایه کردیم

35
0

رییس جمعیت هلال‌احمر با تشریح آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی در عربستان سعودی گفت که از زمان اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی در سوم خردادماه تاکنون بیش از 638 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به آنها ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از جمعیت هلال‌احمر ؛ دکتر «پیر حسین کولیوند» با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان افزود: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا روز 22 تیرماه (پنجشنبه گذشته(، تعداد  638 هزار و 235 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت، در مجموع 480 هزار و 793 مورد ویزیت عمومی، تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است. 
کولیوند گفت: در این مدت 2411 مورد بستری،  25 هزار و 919  مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و مانند آن، 108 هزار و 147 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.
وی افزود: همچنین 7738 مورد سرم  تراپی، 63 مورد گچ گیری،  59 هزار و 678 مورد تزریقات و 33 هزار و  371 مورد انجام تست قند و فشار خون برای حجاج در این مدت انجام شده که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران بوده است.
به گفته کولیوند، 4635 مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: در حال حاضر 21 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و 20 زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

 

امسال 87 هزار و 550 زائر ایرانی از سوم خرداد برای انجام مناسک حج تمتع راهی مکه مکرمه و مدینه منوره شدند و پس از انجام مناسک، روند بازگشت آنان از دوازدهم تیر آغاز شده است.

 

بنا به گزارشها، تاکنون بیش از نیمی از حجاج ایرانی به کشور بازگشته اند و سایر حجاج نیز تا سوم مردادماه وارد ایران خواهند شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.