شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

همه زائران ایرانی از مکه خارج شدند/ دوشنبه ؛ پایان عملیات حج در مدینه منوره

28
0

ستاد عملیات مکه از خروج تمامی زائران ایرانی خانه خدا تا پایان امروز شنبه (31 تیر) از مکه مکرمه خبر داد و اعلام کرد که شمار حجاج ایرانی حاضر در مدینه منوره نیز به کمتر از پنج هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ستاد عملیات مکه در اطلاعیه ای که امروز صادر کرد، افزود: از هنگام آغاز عملیات بازگشت حجاج ایرانی به کشور در دوازدهم تیرماه تا پایان امروز در مجموع 82 هزار و 897 زائر و عوامل اجرایی حج تمتع به کشور بازگشته اند که این رقم معادل 94/71 درصد کل زائران ایرانی خانه خدا در سال 1402 است.

 

بر اساس این اطلاعیه، حجاج و عوامل یادشده در مجموع با  359 پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در قالب 186 پرواز از جده و 173 پرواز از مدینه منوره به 21 ایستگاه پروازی در ایران اسلامی بازگشته اند.

 

ستاد عملیات مکه تصریح کرد: با خروج 15 کاروان باقیمانده در مکه مکرمه با دو هزار و 156 زائر تا پایان امروز (شنبه)، شمار کاروان های خروجی و عوامل آنها به ترتیب به 287 کاروان با 42 هزار و 147 نفر می رسد و این شهر از زائران ایرانی کاملا خالی می شود.

 

بر اساس این اطلاعیه، خروج کاروان های یادشده به معنای پایان عملیات انتقال حجاج ایرانی از مکه مکرمه است اما در مدینه منوره هنوز 30 کاروان با چهار هزار و 225 نفر حضور دارند که ظرف فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه) از شهر پیامبر خارج می شوند.

 

ستاد عملیات مکه مکرمه ، تعداد کاروان هایی را که از دوازدهم تیرماه تا امروز از مدینه منوره خارج شده اند   214 کاروان با تعداد 31 هزار و 579 نفر عنوان کرد. از این تعداد، 13 کاروان با 2024 نفر تا پایان امروز شهر پیامبر را ترک می کنند.

 

امسال در مجموع بیش از 87 هزار و 541 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع طی روزهای سوم خرداد تا دوم تیر راهی سرزمین وحی شدند و بازگشت آنها پس از انجام مناسک از دوازدهم تیر با پروازهای ایران ایر آغاز شده است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.