شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

دیدار رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی

27
0

رئیس ستاد اربعین سازمان حج وزیارت و هیئتی متشکل از دست اندرکاران ستاد و مسئولان سازمان حج و زیارت با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی دیدار و درخصوص آخرین برنامه ریزی های صورت گرفته برای خدمت رسانی مطلوب به زائران گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ رئیس ستاد اربعین سازمان حج وزیارت ، دبیر ستاد اربعین حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران ستاد و مسئولان حج وزیارت به منظور بررسی آخرین برنامه ریزی ها پیش از حضور زائران کشورمان در مراسم اربعین حسینی ، وارد کربلایی معلی شدند و با مجتبی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفتگو و رایزنی کردند.

 

دراین دیدارسرکنسول کشورمان درکربلا درخصوص وضعیت کشور میزبان و کربلای معلی در آستانه اربعین حسینی، آمادگی ها درکربلا و عتبه ها، موضوعات مربوط به اسکان، تغذیه، تدارکات، تهیه آب شرب زائران، حمل و نقل، مرزها، گذرنامه زائران، راهنمایی امور گمشدگان و مواکب و ..... توضیحاتی را ارائه کرد.

 

طرفین در خصوص پیش بینی های مربوط به خدمات لازم برای زائران رایزنی کردند.

 

وحید صفاری رئیس ستاد اربعین سازمان حج وزیارت در رابطه با ماموریت این سازمان که ثبت نام در سامانه سماح و اعزام و همچنین امور مربوط به بیمه و نظارت بر آن، برنامه ریزی برای راهنمایی و امداد گمشدگان توضیحاتی را ارائه و ظرفیت های موجود را اعلام کرد.

 

طرفین همچنین در خصوص موضوع درمان و پایگاههای بیمه ای و پایگاههای مربوط به امور گمشدگان گفتگو کردند.

 

رئیس ستاد اربعین سازمان حج توضیحاتی در خصوص نرم افزار تدارک دیده شده برای راهنمایی گمشدگان و امداد زائران و تعداد ایستگاههای شهرهای زیارتی عراق و مسیر نجف تا کربلا ارائه کرد.

 

همچنین در خصوص حضور کارگزاران به عنوان نیروهای واحد امداد و راهنمایی گمشدگان زائران اربعین تبادل نظر صورت گرفت.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.