شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

مهدویت و امام زمان در قرآن

76
0

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بااشاره به اینکه 250 آیه در قرآن کریم در ارتباط با موضوع مهدویت و امام زمان(عج)  وجود دارد، مسئله مهدویت و وجود منجی عالم بشریت در آخر الزمان را مورد اتفاق همه ادیان الهی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری که امروز دوشنبه (3 مهر) در جلسه تواصی به حق با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه سخن میگفت، ضمن تبریک سالروز امامت حضرت مهدی(عج) و هفته دفاع مقدس، به تبیین برخی آیات قرآن که در تفسیر آنها به مباحث مرتبط با مهدویت و امام زمان اشاره شده است ، پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی آیات 105 سوره انبیاء و 55 سوره نوررا یادآور شد و افزود: هر دو آیه به صالحان بعنوان وارثان زمین اشاره دارد.

 

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به اینکه تقریبا همه ادیان در اصل وجود منجی متفق هستند ، درباره وظایف منتظر و اینکه چه کسانی می توانند در کنار امام عصر (عج) به وظیفه خود عمل کنند، سخن گفت.

 

 

وی با اشاره به آیه 114 سوره آل عمران "یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَأُولَٰئِکَ مِنَ الصَّالِحِینَ- ایمان به خدا و روز قیامت می‌آورند و امر به نیکویی و نهی از بدکاری می‌کنند و در نکوکاری می‌شتابند و آنها خود مردمی نیکوکارند" گفت: ایمان به خدا و معاد، امر به معروف و نهى از منکر و سبقت گرفتن در کار خیر ، انسان را در زمره صالحان و رستگاران مى‌برد که می تواند مدعی باشد در رکاب امام زمان(عج) قرار بگیرد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.