شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

تهیه سوغات حجاج البرزی از کارخانجات تولیدی استان البرز

58
0

در راستای تحقق شعار سال 1402 و منویات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید، مدیریت حج و زیارت استان البرز از کارخانجات تولیدی البسه، پوشاک، کیف و کفش و سایر محصولات  تولیدی شهرستان نظرآباد برای تهیه سوغات زائران اعتاب مقدسه بازدید به عمل آورد و با مدیران و مسئولان این کارخانجات تولیدی به گفتگو پرداخت.

زائران ایرانی حج تمتع و عتبات عالیات با عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از بازارگردی، می بایست بیش‌تر وقت خود را به زیارت بپردازند. این امر در حالی است که در شهرهای زیارتی، تبلیغات بسیاری برای بازارگردی و رفتن به مراکز خرید می‌شود.

محمد حسن سامعی تاکید کرد ما معتقدیم، با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و  هزینه بالایی که زائران برای تشرف به اعتبات مقدسه می پردازند باید از زمان خود برای زیارت به بهترین شکل استفاده نمایند و به همین دلیل، بر آن شدیم تا با یاری اداره کل صنعت و معدن استان البرز و شهرستان های تابعه بالاخص شهرستان نظرآباد که مرکز تولید پوشاک، کیف و کفش و سایر نیاز مندیهای زائران است، مراجعه زائران البرزی را به بازار کشورهای مقصد زیارتی به حداقل برسانیم.

گفتنی است این دیدار ها که به همراه آقای اصغر سیفی مدیر محترم صنعت و معدن نظرآباد و بازرسان همراه صورت پذیرفت، مقرر شد مراکز تولیدی حداکثر توان و تلاش خود را برای خرید آسان زائران با قیمت های مناسب بکار گمارند تا بتوانیم با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه از بازار گردی زائران بکاهیم و شاهد خروج کمتر ارز از کشور باشیم.

‌مقام معظم رهبری امسال در دیدار دست‌اندرکاران حج تمتع به پرهیز از بازارگردی اشاره و آن را عیب دانستند و فرمودند: به هر نیّتی بروید بازارگردی کنید، عیب است؛ مثلاً ــ بهانه درست می‌کنیم دیگر ــ بگویید: نه، فلان مورد لازم است، آدم باید [بخرد]؛ نه، لازم نیست. به جای اینکه بروید وقتتان را در آن بازارهای مشکل‌دار [صرف کنید] ــ که حالا دیگر نمی‌خواهم من تعبیرات تندتری بکنم، که واقعاً جای تعبیرات تندتر هست ــ به جای صرف [وقت] در آن بازارها و آن دکّان‌گردی‌ها و مغازه‌گردی‌ها، برای آن کسی که می‌خواهید سوغاتی بخرید، بروید دو رکعت نماز در مسجدالحرام بخوانید؛ بروید یک طواف دُور کعبه برای او بکنید، بروید آنجا دعایش کنید، بروید نیم صفحه قرآن برای او بخوانید؛ سوغاتی واقعی این است».

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.