شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد

101
0

ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد

جمعه ۱۳ رجب، فاطمه بنت اسد آخرین روزهای بارداریش را می‌گذراند. دردی تمام وجودش را فراگرفته بود. وارد صحن خانه‌ خدا شد و رو به سوی کعبه با خدای خود به راز و نیاز نشست که به ناگاه دیوار شکافت. فاطمه داخل شد و دیوار به جای اول خود بازگشت و پس از سه روز با آغوشی از جنس بهشت به میان زمینیان بازگشت.

علی(ع) تولدش هم خود یک معجزه بود. شکافتن دیوار کعبه و تولد در چنین مکان مبارکی با میزبانی فرشتگان آسمانی امتیازی است که به هر کسی داده نمی‌شود .

کعبه، دیوار سنگی، شکافتن، سه روز ماندن در خانه خدا، انتخاب نام از جانب حق و... علی(ع) حتی قدم گذاشتنش به این دنیا هم پر از صلابت است. صلابتی از جنس پدر. نام پدر که می‌آید پشت همه گرم می‌شود.

پدر پناهگاه امن خانواده‌ است، حتی گرمی آغوش مادرانه هم در کنار همین استواری پدر است که رنگ دارد. وقتی پدر باشد ترس که معنا ندارد، خانه گرم می‌شود، خانه امن می‌شود.

پس  کاملاً به جاست که سالروز تولد حضرت امیرالمومنین(ع)، روز پدر نیز نام گرفته است.

چهره‌ آرام و زبانی نرم اما استوار در کنار ایستادگی در برابر ناامنی‌ها و طعنه زنندگان، تجلی حقیقت پدری است که می‌تواند برای همه‌ عمر یک امت تکیه گاه باشد. می‌تواند پدر یک ملت باشد، اما تنها می‌تواند علی(ع) باشد و بس، که الگویی است بی نظیر برای تمام پدران.

سالروز ولادت با سعادت حضرت علی ابن ابی طالب(ع) و همچنین روز پدر را تبریک عرض می کنیم.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.