جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

اتمام معاینات بیش از ۳۳ هزار نفر از زائران حج تمتع

46
0

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر از زائران حج تمتع پیش‌رو تا امروز شنبه ۱۸ فروردین معاینه شدند و بیش از ۱۶ هزار پرونده نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، سیدعلی مرعشی اظهار داشت: عمده ترین مشکل امسال مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کمبود وقت برای معاینات حجاج و ثبت آن در سامانه است.

وی ادامه داد: بعد از شروع معاینات، برخی نکات مثل شرایط نابینایان، دیالیزی‌ها، افراد با وزن بالا و وضعیت دیابتی‌ها، در دستور العمل اجرایی مسکوت مانده بود.

استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان برای حج بررسی می‌شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و تعیین اینکه آیا حج به کودکان، اطفال و نوزادان واجب است یا خیر بر عهده این سازمان نیست.

 

 

۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت دریافت ویزا برای زائران

مرعشی اضافه کرد: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج ۱۴۰۳ را انجام دهند و ۱۵ شوال (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آخرین مهلت دریافت ویزا برای زائران است و قاعدتا معاینه زائران و تایید استطاعت جسمی‌ باید تا پنجم شوال (یکشنبه ۲۶ فروردین) به پایان برسد که در عمل ۱۰ روز دیگر برای اتمام معاینات مهلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: معاینات ۳۳ هزار و ۸۳۸ نفر انجام، پرونده ۱۶ هزار و ۲۲۰ نفر از زائران نیز در حال بررسی است همچنین ۳۰۲ نفر رد شده و ۳۰ هزار ۹۷۲ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

مرعشی افزود: ایلام، کرمانشاه، سمنان بیشترین آمار انجام معاینات و آذربایجان شرقی، کاشان و مرکزی کمترین آمار میزان معاینات را دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.