شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

همایش یاوران حجاج استان البرز برگزار شد

40
0

گردهمایی یاوران حجاج 1403 استان البرز در محل آمفی تئاتر حج و زیارت استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان البرز، همایش آموزشی- توجیهی یاوران حجاج باحضور و استقبال چشم گیر زائران داوطلب برگزار شد.

یاوران حجاج که بخشی از برنامه‌های کاروان‌ها را بر عهده می‌گیرند، علاوه بر نظارت بر رفتار اجتماعی زائران و اتخاذ تدابیر مناسب برای راهنمایی آن‌ها در طول سفر، باید تعامل سازنده‌ای با معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری داشته باشند.

یاوران حجاج که بخشی از عملیات در کاروان‌ها را بر عهده می‌گیرند، توسط مدیران کاروان‌ها شناسایی شده و بعد از تأیید روحانی کاروان در سامانه‌ای به ثبت اطلاعات خود می‌پردازند و تحت شبکه‌ای خاص قرار می‌گیرند.

کمک در اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری جلسات، مسابقات، ختم‌های قرآن و هر فعالیت فرهنگی نیز توسط یاوران حجاج برگزار می‌شود؛ همچنین کمک‌رسانی در مدیریت بحران، گرمازدگی زائران، ترددها و رفت و آمدها و همراهی روحانی کاروان در مسائل عبادی نیز از دیگر وظایف یاوران حجاج است.

در این همایش پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین اجلالی رابط بعثه مقام معظم رهبری در استان البرز ضمن خیر مقدم به مدعوین به بیان نکات و موارد همکاری یاوران حجاج با مجمع کاروان در راستای تسهیل و هرچه بهتر برگزار شدن مناسک پرداخت و در ادامه با حضور جناب آقای دلشاد از مربیان سازمان هلال احمر آموزش امداد اولیه،احیا و کمک رسانی به مصدومین احتمالی برگزار گردید.

یاوران حجاج باید ضمن کمک به افراد نیازمند و ناتوان در انجام مناسک، زیر نظر روحانی کاروان، به‎ویژه در میقات‎ها، زمان احرام و ایام تشریق، بر روند آموزش افراد بی‎سواد یا کم‎سواد نظارت داشته و امور محوله و ارجاعی از سوی ستاد مرکزی شوراها در بعثه مقام معظم رهبری را پیگیری کنند.

همکاری افتخاری با بعثه مقام معظم رهبری در زمینه‎های فرهنگی، هنری و اجرایی و برنامه‎ریزی و اتخاذ تدابیر لازم جهت استمرار تشکیل جلسات کاروان در ایران پس از بازگشت نیز از وظایف یاوران حجاج به شمار می‌رود.

 

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.