یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

حاجیان ایرانی در مسیر مدینه- مکه با قطار تندرو جابه‌جا می‌شوند

44
0

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاش این سازمان و بعثه رهبری در مراسم حج تمتع امسال تامین رفاه و آسایش بیشتر زائران است، گفت: در حج پیش رو زائران ایرانی با قطار در مسیرمدینه-مکه جابه‌جا می‌شوند.

 

آقای سیدعباس حسینی روز چهارشنبه (12 اردیبهشت) در همایش آموزشی متمرکز زائران حج تمتع شرق استان گلستان در مصلی نمازجمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: انتقال زائران با قطار، فاصله‌ زمانی چند ساعته بین مکه و مدینه با اتوبوس را به ۲ ساعت کاهش خواهد داد.

 

وی یادآور شد: سال قبل سه هزار زائر مدینه قبل و ۲۴ هزار زائر مدینه بعد توسط قطار جابه‌جا شدند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در حج امسال همه زائران از این ظرفیت استفاده خواهند کرد .

 

حسینی اضافه کرد: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر و عوامل اجرایی به حج تمتع اعزام می شوند که پنج هزار و ۱۵۰ نفر آنان از استان گلستان هستند.

 

رئیس سازمان حج و زیات با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا در سال ۱۳۹۴ گفت: امسال حجاج ایرانی از 2۱ فرودگاه  کشور به عربستان اعزام می‌شوند.

 

حسینی به هتل های محل اسکان حجاج ایرانی در مراسم حج امسال اشاره کرد و از کاهش هزینه ارزی حج تمتع امسال نسبت به سال قبل خبر داد و بیان داشت: یکی از دلایل بالا رفتن  هزینه حج امسال افزایش قیمت ارز بود.

 

وی با اشاره به اینکه در درمانگاه های پیش بینی شده پزشک و کادر درمانی مستقر هستند،

 

گفت: تلاش سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ارائه خدمات مطلوب به حجاج ایرانی با انتخاب بهترین روحانی، مدیر کاروان  و عوامل اجرایی است .

 

آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این همایش در باره وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب در این شهرستان و گلستان و سهمیه حجاج این استان مطالبی بیان کرد.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.