چهارشنبه 06 تیر 1403
EN

اخبار

اخبار

مدینه منوره از زایران ایرانی خالی شد/ آغاز اعزام های «مدینه بعد» از 14 ذی الحجه

15
0
آخرین زایران کاروان های «مدینه قبل» شامگاه 22 خرداد ماه به مکه مکرمه مشرف شدند و در حال حاضر هیچ زایر ایرانی در شهر پیامبر(ص)حضور ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ آقای علی اصغری رییس ستاد مدینه منوره با بیان اینکه نخستین کاروان «مدینه قبل» بامداد 24 اردیبهشت ماه وارد شهر پیامبر (ص) شد گفت: طی این بازه زمانی 25 روزه و تا پایان وقت 17 خرداد ماه حدود 50 هزار زایر ایرانی از طریق فرودگاه مدینه وارد سرزمین وحی شدند.
وی افزود: زایران ایرانی پس از 5 روز حضور در مدینه النبی ، بعد از احرام بستن در میقات شجره ، با قطار به مکه مکرمه اعزام شدند.
رییس ستاد مدینه منوره روند ورود زایران به مدینه را مناسب دانست و گفت: بحمدالله پروازها به خوبی انجام پذیرفت و انتقال زایران با قطار به مکه نیز با سرعت و صحت صورت گرفت که رضایتمندی زایران را در این حوزه شاهد بوده ایم.
به گفته اصغری ،آخرین زایران کاروانهای حاضر در مدینه نیز شامگاه سه شنبه 22 خرداد ماه عازم مکه مکرمه شدند و این شهر خالی از حضور زایران شد.
وی افزود: طی این مدت 365 کاروان از کشورمان به مدینه منوره عزیمت کردند که در حال حاضر همه این زایران در مکه حضور دارند و طی روزهای آتی همه زایران در مشاعر مقدسه حضور خواهند یافت.
اصغری با بیان اینکه اعزام زایران «مدینه بعد» نیز از چهاردهم ذی الحجه انجام می گیرد،گفت: این زایران کشورمان نیز براساس برنامه ریزی صورت گرفته با قطار سریع السیر به مدینه منتقل می شوند. انتقال زایران با قطار حدود 2 ساعت و 10 دقیقه به طول می انجامد که این روند در گذشته با اتوبوس و طی 8 ساعت انجام می گرفت.
وی تصریح کرد: عوامل و خادمان نیز شامگاه دوازدهم ذی الحجه رهسپار مدینه می شوند تا شرایط طبخ غذا، اسکان و سایر خدمات اجرایی را پیش از حضور زایران فراهم آورند.
اصغری همچنین به شرایط اسکان در مدینه اشاره کرد و گفت: در مدینه قبل 19 هتل در اختیار زایران کشورمان قرار داشت که در زمان حضور زایران در مدینه بعد نیز همین تعداد هتل در اختیار زایران خواهد بود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.