چهارشنبه 06 تیر 1403
EN

اخبار

اخبار

دلایل یک زایر برای قدردانی از خادمان حج و زیارت/ تداوم بازدید سرزده مسئولان حج و زیارت از خدمات رسانی به زایران

23
0
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج، به صورت سرزده از هتل «العلیان الماسی» مکه که در حال حاضر محل اسکان 2800 زائر ایرانی است، بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و سایر دست اندرکاران همانند روزهای گذشته بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده از یکی از هتل های مکه بازدید کردند و از نزدیک لبه استماع سخنان زایران ساکن در این هتل پرداختند.
حضور در سالن های غذاخوری آقایان و خانم ها ، بازدید از مطب های پزشکی این مجموعه، گفت و شنود با زایران و جویا شدن احوال مراجعه کنندگان به مطب، پاسخگویی به سوالات و دغدغه های زایران و .... در این بازدید 2 ساعته انجام گرفت.
در حال حاضر، 18 کاروان از استان‌های تهران، گیلان، البرز، قم، مازندران، خوزستان، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در این هتل اسکان دارند که شماری از آن‌ها اهل سنت هستند.
اما در میان صحبت ها و برخی گلایه های زایران نسبت به کمبود آسانسور در زمان ترافیک جمعیت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل درون شهری و .... برخی زایران نیز زبان به تشکر و قدردانی از زحمات گشودند.
مسئولان حج و زیارت نیز با آرامش به تبیین شرایط اسکان، ظرفیت های موجود در کشور عربستان، تعیین سرانه اسکان در مکه از سوی کشور میزبان، تغذیه و تدارکات ، حمل و نقل و ... پرداختند.
آقای محسن حاج حیدری که در میان جمعیت دیده می شود و به صحبتها گوش می دهد با لحنی شیوا به دیگر زایران می گوید: مگر خدمات باید چگونه باشد ؟ مگر ما چه می خواهیم؟ شرایط هتل با وجود این تعداد زایر قاعدتا دارای ایراداتی خواهد بود که باید با نظم و انضباط و همراهی از آن عبور کنیم!
این زایر اهل خمینی شهر که با همسرش به این سفر آمده است می گوید: من یک جوان هستم که آمده ام تا تغییر کنم نیامده ام برای صرف خوشگذرانی . با شرایط سخت اجاره هتل ها آن هم در این کشور با این تعداد زایر از کشورهای مختلف آشنا شده ام و همچنین روند پخت پز برای دهها هزار نفر را هم بخوبی می دانم بنابراین به جای گلایه های متعدد، به همه خادمان خداقوت گفته و از آنها برای زحماتشان تشکر می کنم؛ همچنین امیدوار هستم که این خدمات روزبروز بهتر شود .
وی می گوید : قطعا این خدمات نسبت به دهه های قبل که هتل مناسبی وجود نداشت یا امکانات حمل و نقل و طبخ غذای بهداشتی نبود، متفاوت شده است بنابراین دست یکایک عزیزان را به گرمی بفشاریم و برای شان آرزوی توفیقات در راستای خدمت رسانی مطلوب کنیم.
در پایان این بازدید سرزده برخی زایران که در ابتدا نسبت به خدمات گلایه هایی را داشتند نیز با صحبتهای دست اندرکاران حج و زیارت توجیه شده و از زحمات دست اندرکاران تقدیر کردند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.