جمعه 08 تیر 1403
EN

اخبار

اخبار

همایش پزشکان و کادر درمان داوطلب حج تمتع 1403 برگزار شد

20
0

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ در ابتدای این همایش دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت به ارایه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: اجرای کار مهم استفاده از نیروهای داوطلب کادر درمان در کنار نیروهای مرکز پزشکی از سال گذشته شکل گرفت و اقدامات شایان توجهی صورت پذیرفت که برای حج تمتع امسال یک برنامه ریزی دقیق در این حوزه انجام شد که در این خصوص حدود 120 نفر از نیروهای داوطلب اعلام آمادگی کردند که این مهم نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
وی افزود: 700 ساعت کار نیروهای داوطلب در سامانه ثبت شده است که البته بسیاری اقدامات پزشکان و کادر درمان داوطلب در سامانه ثبت نشده و بیش از ساعات اعلام شده است.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: ویزیت بیماران، آموزش گروهی به زایران، مشاوره روانشناسی، سونوگرافی،فیزیوتراپی، تزریقات، سرم تراپی، احیای بیمار و .... بخشی از خدمات دلسوزانه نیروهای داوطلب بوده است.
وی با بیان اینکه در ایام تشریق نیز حضور پزشکان و کادر درمان داوطلب پررنگ بوده است تصریح کرد: قطعا ظرفیت این نیروها بیش از این اندازه آماری صورت گرفته می باشد بنابراین برای حج آتی برنامه ریزی دقیق تری برای استفاده از خدمات داوطلبانه کادردرمان حاضر در کاروان ها خواهیم داشت.
در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از خدمات کادر درمان داوطلب قدردانی کرد و گفت: اقداماتی که شما انجام داده اید فوق العاده است ؛ ثواب این عملکرد شما از ثواب حج هم بیشتر می باشد ؛ همینکه چند نفر بیمار احیا شده یا سلامت خود را بدست آوردند تا به اعمال و مناسک بپردازند ، بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی اقدام نیروهای داوطلب اعم از پزشکان و کادردرمان را مورد توجه قرار داد و گفت: حرکت شما یک حرکت جهادی و ایثارگرانه است و یک افتخار محسوب می شود چراکه به غیر از اینکه خود حاجی شده اید ، خادم حجاج هم بوده اید.
در ادامه این همایش آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت نیز از خدمات صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: اقدامات شما را در دو جهت می توان مورد توجه قرار داد؛ نخست به دلیل عبادت و اعمال و مناسکی انجام دادید و دیگر اینکه به جهت خدمت، آنهم خدمتی به زایران خانه خدا و حرم نبوی ، که بدین ترتیب آرامش خاطر ایجاد کردید و قطعا برکات و ثمرات آن را مشاهده خواهید کرد.
در ادامه این همایش آقای دکتر کولیوند به ارایه گزارشی در خصوص عملکرد کادر درمان در موسم حج تمتع پرداخت و گفت: عملکرد شما پزشکان و کادر درمان مایه افتخار و سرور است چراکه هم به فریضه حج پرداختید هم به صورت داوطلبانه خدمت کرده اید؛ شما با مددکاری به زایران به احیای صفات الهی پرداختید و این عملکرد شما قابل تقدیر است.
وی افزود: شما خدمات شایسته ای به بندگان خدا آنهم زایران سرزمین وحی داشته اید و در کاهش درد و آلام بیماران و آرامش خاطر آنها نقش بارزی را ایفا کرده اید.
رییس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه سودمند بودن به مردم مفید و حائز اهمیت می باشد گفت: سودمند بودن به معنای مددکاری کردن است و ائمه معصومین نیز این صفت بارز را داشته اند.محبوب ترین بنده خدا کسی است که سودش به بنده ها برسد و خانواده ای را خوشحال کند.
وی تصریح کرد: تعداد پزشکان و کادر درمان داوطلب با توجه به برنامه ریزی خوب مرکز پزشکی حج و زیارت به نسبت سال گذشته افزایش داشته و شاهد خدمت رسانی صادقانه و خالصانه این عزیزان به ویژه در مشاعر مقدسه در کنار عزیزان کادر درمان مرکز پزشکی حج و زیارت بودیم.
کولیوند با بیان اینکه زایران از خدمات صورت گرفته ابراز رضایت داشته اند گفت: این مهم مرهون تلاش همه دست اندرکاران اعم از مسئولان حج و زیارت و دست اندرکاران هیئت پزشکی بوده است ؛ از توانایی عزیزان در ایام اربعین حسینی نیز بهره خواهیم جست و از نیروهایی که در این حوزه حضور یافته اند سعی خواهیم کرد در حج آتی نیز به عنوان کادر درمان مرکز پزشکی حج و زیارت استفاده نماییم.
وی در ادامه به تبیین شرایط سخت امسال در موسم حج تمتع به ویژه وضعیت دمای هوا اشاره کرد و گفت: با تمامی محدودیت ها و مشکلاتی که وجود داشت بحمدالله شاهد موفقیت عملیات حج تاکنون هستیم و این مرهون عنایت الهی، هدایت ها و تلاش های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مدیریت رییس سازمان حج و زیارت و تلاش های شبانه روزی همه نیروها و عوامل اجرایی و فرهنگی بوده است .
کولیوند تصریح کرد: در بحث سلامت هم این روند بهتر از سال گذشته می باشد و با عنایت الهی تعداد فوتی ها کمتر از حج قبل است که امیدواریم همه زایران به سلامت به میهن اسلامی بازگردند.
در ادامه این همایش پزشکان داوطلب سوالاتی را مطرح کرده و نظرات خود را ارایه کردند که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت به انها پاسخ گفتند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.